ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۲ شهريور

مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر تهران گفت: برای برطرف کردن ضعف تعامل اپراتورها در استفاده‌ی مشترک از دکل‌ها، در حال اصلاح فرآیندهای Site Sharing هستیم.
محمد قنادان مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پس از گذشت سال‌ها از تصویب طرح ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی در شهر تهران و مغفول ماندن این مصوبه، برای اولین‌بار در کشور طرح یکپارچه‌ی مکان‌یابی ایستگاه‌های ارتباط رادیویی تهران در سال ۹۷ کلید خورد و طی تعامل با دارندگان پروانه‌ی اپراتوری، توسط شرکت ارتباط مشترک شهر به نتیجه رسید و در حال حاضر صدور مجوز احداث ایستگاه رادیویی توسط اپراتورها، صرفاً در صورت انطباق با الزامات طرح یادشده امکان‌پذیر است.
وی با بیان اینکه در ابتدای تدوین این طرح محاسبات حکایت از کاهش ۶۸ درصدی نیاز به احداث دکل جدید در سطح شهر تهران در سال ۹۷ داشت، افزود: این امر به معنی صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌های اپراتورها در این حوزه است.
مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر افزود: در جلسات اولیه تدوین برنامه، برخی کارشناسان حتی تحقق ۵۰ درصدی برنامه را نیز پیشرفت چشم‌گیری در عمل می‌دانستند که در حال حاضر که تقریبا نیمی از سال گذشته است، انحراف بسیار کمی از برنامه داریم که آن هم عمدتاً ناشی از تغییر منطقی برخی مفروضات برنامه در اجرا یا کندی اجرای برنامه‌ی توسعه‌ی برخی اپراتورها است.
قنادان با بیان اینکه طرح یکپارچه‌ی مکان‌یابی ایستگاه‌های ارتباط رادیویی تهران، با دو پیش فرض بهره‌مندی حداکثری اپراتورها از امکانات شهرداری و بهینه بودن میزان به اشتراک‌گذاری سایت‌ها تدوین شد، افزود: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند ادامه‌ی اجرای برنامه را با چالش‌هایی مواجه کند ضعف تعامل بین اپراتورها درباره‌ی استفاده مشترک از دکل‌ها و ایستگاه‌های رادیویی است. به منظور برطرف کردن این نقیصه در حال استقرار فرآیندهای اصلاح شده Site Sharing و الزامات مدنظر شهرداری در این حوزه هستیم.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی نه تنها باید رفتارهای ضد رقابتی کنترل شوند بلکه باید اپراتورهای غالب از توسعه‌ی سایر اپراتورها حمایت کنند. حتی اگر در چنین شرایط اقتصادی هم نبودیم ایجاد ظرفیت مازاد و غیر قابل استفاده منطقی نبود.
قنادان با اشاره به اینکه اپراتورها باید بدانند که بخشی از داشته‌هایشان نتیجه‌ی بهره‌مندی از فرصت‌های ملی بوده و بنابراین جز دارایی‌های ملی محسوب می‌شود و نمی‌توانند در این خصوص رفتار انحصار طلبانه بروز بدهند، افزود: در سایه‌ی یک فضای رقابتی همراه با تعامل مثبت، تنوع و کیفیت سرویس ارتقا پیدا خواهد کرد. در همین راستا ما کاملاً آماده‌ایم که ظرفیت‌های شهرداری تهران را در جهت تحقق سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به کار بگیریم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه