ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۴ فروردين

سازمان فضایی ایران با اعلام اطلاعیه‌ای درباره‌ی جزئیات سقوط مدارگرد چینی در اقیانوس آرام و عبور از فراز کشور ما، توضیح داد.
به گزارش مهر، سازمان فضایی ایران در خصوص جزئیات سقوط ایستگاه فضایی چینی تیانگونگ-۱ اعلام کرد: «بر اساس آخرین محاسبات فنی صورت گرفته در سازمان فضایی ایران در ساعت ۲ بامداد روز ۱۳ فروردین‌ ماه ۱۳۹۷ مشخص شد که مدارگرد تیانگونگ-۱ متعلق به کشور چین در ساعت حدود ۵ بامداد در محدوده‌ی جنوب قاره‌ی آمریکا و در مناطق مرزی اقیانوس آرام و اطلس وارد جو زمین خواهد شد.
بر همین اساس در ساعت ۴:۰۴ صبح با عبور این مدارگرد از فراز کشور، مدارگرد از طریق رصدخانه‌های سازمان فضایی ایران مورد رهگیری قرار گرفت. در نهایت ایستگاه فضایی چین در ساعت ۴:۴۶ صبح (به‌ وقت‌ تهران) وارد جو زمین شد و بر اساس پیش‌بینی‌ها، پیش از رسیدن به سطح زمین، بر فراز اقیانوس آرام متلاشی شد. جرم مدارگرد فوق ۸.۵ تن و ابعاد آن ۳.۴ در ۱۰.۴ متر با مقطع دایره‌ای بود.
در این راستا سازمان فضایی ایران تأکید کرده است که به‌ طور مستمر نسبت به رصد و پایش پسماندهای فضایی و اجرام نزدیک به زمین اقدام می‌کند و در این حوزه در تعامل با نهادهای بین‌المللی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه