ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۲ بهمن

مدیرکل بخش خدمات ارزش‌افزوده همراه اول اعلام کرد که از ابتدای بهمن ماه سال جاری، روش تسهیم درآمد حاصل از سرویس‌های ارزش‌ افزوده این اپراتور با هدف تشویق اپلیکیشن‌های پرکاربرد به حضور در این بازار، با تغییراتی همراه شده است.
ابوذر مهرمنش با اشاره به اینکه پیش از این، مدل تسهیم درآمد سرویس‌های ارزش‌افزوده در این اپراتور بین تجمیع‌کننده‌ها، تولیدکننده‌های محتوا و خود اپراتور به صورت ۷۰ به۳۰ بوده، به پیوست گفت: «در مدل قبلی تسهیم درآمد، ۷۰ درصد درآمد حاصل از خدمات ارزش‌افزوده به تجمیع‌کننده‌ها و تولیدکننده‌های محتوا و ۳۰ درصد باقی‌مانده به اپراتور همراه تعلق می‌گرفت؛ اما حالا این درصد متغیر شده است.»
او با بیان اینکه این تغییر مدل تسهیم درآمد بر اساس معیارهایی صورت گرفته، ادامه داد: «بر اساس گزارش ماهیانه‌ای که از پنل خود درباره وضعیت اپلیکیشن‌ها دریافت می‌کنیم، مدل تسهیم درآمد در مورد سرویس‌هایی که در طبقه اول اپلیکیشن‌‌های پرکاربرد ما قرار دارند، ۷۰ به۳۰ خواهد بود. برای سرویس‌های سطوح دیگر نیز به ترتیب، این مدل تسهیم درآمد به صورت ۶۰ به۴۰ و ۵۰ به۵۰ خواهد بود.» مهرمنش تاکید می‌کند که سیاست‌گذاری در این موضوع به گونه‌ای بوده تا اپلیکیشن‌‌هایی که پرکاربرد هستند برای حضور در بازار تشویق شوند.
هفته گذشته بود که مدیرکل بخش خدمات ارزش‌افزوده همراه اول در مراسم رونمایی از اپلیکیشن سنجینه از تغییر مدل تسهیم درآمدی خود با شرکت‌های خدمات ارزش افزوده خبر داد و اعلام کرد که مدل تسهیم درآمد این اپراتور بر اساس سهم این شرکت‌ها از بازار و میزان تاثیرگذاری‌شان تغییر خواهد کرد.
مهرمنش در پاسخ به این سوال پیوست که آیا الزامی از سمت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تغییر مدل تسهیم کارمزد ابلاغ شده است یا خیر نیز گفت: «سازمان تنظیم مقررات دست ما را در این زمینه کاملا باز گذاشته و محدودیتی از این منظر وجود ندارد. این پیشنهاد از سمت شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات ارزش افزوده مطرح شد و ما هم قبول کردیم.»
او همچنین درباره مدل دریافت کارمزد در سرویس اعتبارسنجی بانکی بر بستر شبکه ملی اطلاعات (سنجینه) نیز اعلام کرد: «کاربر می‌تواند کارمزد خود را یک جا یا در قالب تراکنش‌های روزانه پرداخت کند و از این منظر تفاوتی در رقم کارمزد پرداختی او وجود ندارد.»
مهرمنش در پاسخ به سوال دیگر پیوست که آیا امکان تغییر مدل دریافت کارمزد از کاربران و تقاضا محور شدن آن وجود دارد یا خیر، اعلام کرد: «اساسا مدل‌های ما انعطاف‌پذیر است و بنا به درخواست هر شرکت صاحب سرویس، این مدل می‌تواند تغییر کند. اما انجام شدن آن وابسته به مصالح صاحبان سرویس است.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه