تکنولوژی
مصطفی طبری۹:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد

اسکوتر هوشمند Gogoro که اوایل سال جاری معرفی شد و قابلیت اتصال با گوشی های هوشمند را داشت، سرانجام برای عرضه آماده شد. این اسکوتر می تواند نگرش کاربران در مورد استفاده و کاربرهای وسایل نقلیه الکتریکی را تغییر دهد.
افرادی که در شهر تایپه تایوان زندگی می کنند و این اسکوتر را بصورت پیش سفارش خریداری کرده بودند می توانند در روز شنبه سفارش خود را دریافت کنند.


شرکت سازنده این اسکوتر مدل های جدیدی با عنوان Gogoro Plus را نیز عرضه کرده که در رنگی های زرد، آبی، نارنجی و نقره ای ارائه می شوند.
این اسکوتر قادر است ظرف چهار ثانیه از سرعت صفر به 50 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز 100 کیلومتر بر ساعت می باشد. با یکبار شارژ می توان تا 60 کیلومتر با این اسکوترها رانندگی کرد و زمانی که شارژ آن تمام شود می توانید در ایستگاه هایی تحت عنوان GoStations که در سراسر شهر در نظر گرفته شده اند، باتری Gogoro را شارژ کنید. قیمت این اسکوتر 4000 دلار می باشد و نسخه پلاس آن نیز 4380 دلار قیمت دارد. همچنین برای عضویت در طرح تعویض باتری نامحدود باید 28 دلار پرداخت کنید.


تعویض باتری به شیوه ای ساده و تنها در 6 ثانیه انجام می گیرد. این فرآیند با استفاده از تکنولوژی NFC راننده و حساب کاربری آن را تشخیص داده و باتری متناسب با اسکوتر وی را برای دریافت آماده می کند. سپس راننده باید صندلی Gogoro خود را بلند کرده و باتری را تعویض کند.
در ویدیوی منتشر شده از تست این اسکوتر در تایوان، می توان Gogoro را یک اسکوتر با ظاهر و صدایی متعلق به آینده دانست.
این اسکوتر همچنین یک اپلیکیشن اختصاصی برای اندروید و iOS دارد که امکان نمایش ایستگاه های شارژ نزدیک، آمار رانندگی، شخصی سازی رنگ داشبورد و افکت های صوتی و اجرای فرآیند عیب یابی را در اختیار راننده قرار می دهد.
گفتنی است هنوز شرکت سازنده اعلام نکرده این اسکوتر برقی و هوشمند چه زمانی برای سایر مناطق دنیا عرضه خواهد شد.

برچسب هاGogoroSmart Scooter
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ساعت هوشمند جدید وکتور شاید هوشمند ترین نباشد اما عمر باتری 30 روزه اش این مشکل را جبران میکند