گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۹ مرداد

به گزارش فارس، تریستن هریس یکی از مدیران سابق گوگل در مورد تاثیرات منفی فناوری بر روی انسان و نزول بشر به این علت هشدار داده است.
به نقل از یاهونیوز، تریستن هریس یکی از مدیران سابق گوگل در مورد تاثیرات منفی فناوری بر روی انسان و نزول بشر بدین علت هشدار داده است، وی که قبلا به عنوان یکی از طراحان اصول اخلاقی گوگل فعالیت می کرد در سال 2013 با یک سخنرانی مشهور شد.
وی در سخنرانی خود مدعی شد که بسیاری از محصولات فناورانه به گونه ای طراحی شده اند که اعتیادآور باشند و مردم را مجبور به ساعت ها استفاده از خود کنند و توجه آنها را از مسائل مهم تر زندگی پرت کنند.
هریس دو سال از عمر خود را صرف تغییر رویکردهای گوگل کرد و سرانجام وقتی به نتیجه مطلوب نرسید، این شرکت را ترک کرد و جنبشی به نام "خوب وقت صرف کردن" را راه انداخت. وی از این طریق شرکت هایی مانند اپل و گوگل را مجبور کرد تا معیارها و ابزاری برای محدود کردن استفاده از تولیداتشان ارائه کنند.
از نظر وی بسیاری از مشکلات امروزی جوامع با یکدیگر مرتبط بوده و ناشی از استفاده گسترده و طولانی مدت از فناوری های مدرن هستند.
او که مرکزی به نام فناوری انسانی تاسیس کرده قصد دارد روند تنزل انسان ها را معکوس کند و مانع از ان شود که توجه انسان به مسائل مهم تر زندگی به خاطر تمرکز بر روی فناوری کوتاه تر شود. از نظر وی روند موجود شکل گیری دیدگاه های افراطی در انسان ها را افزایش می دهد و انسان ها را به موجوداتی بدتر مبدل می‌کند.
هریس قطبی شدن، بیگانگی فرهنگ ها از همدیگر، خودشیفتگی شدید، مهندسی انتخابات، اعتیاد و غیره را از جمله دیگر مضرات استفاده طولانی مدت از اینترنت و فناوری های مدرن می داند و خواستار ایجاد اگاهی جمعی فرهنگی و هشیار کردن مردم برای حل مشکل مذکور است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه