گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ آذر

ده روز پس از بازداشت Meng Wanzhou، مدیر مالی هواوی در کانادا، دادگاه وی را با تعیین وثیقه آزاد کرد. این تصمیم پس از دادگاهی سه روزه اعلام شد که در آن قاضی و دادستان بر سر این موضوع بحث می‌کردند که آیا Wanzhou شرایط وثیقه را رعایت می‌کند یا خیر.
Wanzhou، دختر موسس هواوی، متهم به تخلف با حداکثر مجازات ۳۰ سال زندان مواجه بود. وی توسط مقامات کانادا و به درخواست دولت ایالات متحده در تاریخ اول دسامبر، در شرایطی دستگیر شد که قصد تعویض پرواز خود به مقصد مکزیک را داشت. به عنوان بخشی از شرایط وثیقه، دادگاه به وی دستور پرداخت ۱۰ میلیون دلار کانادا (۷.۵ میلیون دلار آمریکا) را داد. بر اساس این گزارش، Wanzhou باید گذرنامه‌ی خود را تحویل دهد، یک پابند الکتریکی بپوشد، و بین ساعات ۱۱ شب تا ۶ صبح از خانه‌اش در ونکوور خارج نشود.
وزارت دادگستری ایالات متحده ادعا می‌کند Wanzhou موسسات مالی این کشور را گمراه کرده و به شرکت تابعه‌ی هواوی، با نام SKycom اجازه‌ی انجام معاملات تجاری با ایران را برخلاف تحریم‌های آمریکا داده است.
هواوی جواب صریحی به درخواست اظهار نظرها نداد. دونالد ترامپ در مصاحبه با رویترز گفت، قصد مداخله در پرونده‌ی وزارت دادگستری را با توجه به نگرانی‌های امنیت ملی دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه