ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۴ خرداد

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: مبادلات اینترنتی بخش زیادی از فعالیت پست کشور را شامل می‌شود و هم‌اکنون ۴۰ درصد از مرسولات پستی مربوط به خریدهای اینترنتی است.
رمضانعلی سبحانی‌فر روز دوشنبه در حاشیه رونمایی از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در طبقه چهارم پست مرکزی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط کنونی خریدهای اینترنتی بخش قابل توجهی از ترافیک پستی کشور را به‌ لحاظ حجمی تشکیل می دهد و بر این اساس زیرساخت های لازم برای ارسال مرسولات پستی ناوگان درون شهری پست به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: از این بابت ۴۰۰ دستگاه وانت و ۴۰ دستگاه کامیون خریداری شده است و بعضا از رهسپاری قطار هم برای ارسال مرسولات بهره برده ایم. 
سبحانی‌فر، هوشمندسازی خدمات و فرآیندهای پستی را از اهداف مورد تاکید پست جمهوری اسلامی دانست و گفت: در این راستا ۶ مرکز هوشمند مکانیزه در کشور راه‌اندازی شده است که ۲ مرکز هوشمند تا آخر تیرماه امسال در مشهد افتتاح خواهد شد.
وی توجه به تجارت الکترونیک و راه اندازی دی بازار و روستابازار را از دیگر اقدامات انجام شده در مسیر هوشمندسازی پست برشمرد و گفت: با تحقق هوشمندسازی،  افراد می توانند تحویل بسته های پستی توسط موزعان را از طریق اپلیکیشن نصب شده روی موبایل خود به طور مرتب رصد کنند.
وی گفت: با کاهش مدت زمان ارسال بسته های پستی از طریق اصلاح فرآیندهای توزیع بین‌ استانی، که قبلا در تهران متمرکز بود، کیفیت خدمات پست و کاهش زمان تحویل مرسولات کاهش یافته و بدین ترتیب بار ترافیکی و استقبال مردم از این خدمات در حال افزایش است.
پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و اطلاعات در طبقه چهارم اداره پست مرکزی مشهد افتتاح شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه