ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۲ دي

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اعلام شناسایی 11 استارتاپ و کسب‌وکار نوین برای پوشش بیمه‌ای پرسنل در کشور گفت: تحت هر شرایطی شاغلان مجازی بیمه خواهند شد اما اگر با کارفرمایان توافق حاصل شود، کارمان بهتر پیش می‌رود.
بحث بیمه‌ی کسب‌وکارهای نوین و مجازی در چند ماه گذشته به یکی از دغدغه‌های مهم کارمندان این کسب‌وکارها بدل شده است. این موضوع پیچیدگی‌های زیادی دارد. برای مثال آژانس‌های اینترنتی معتقدند رانندگان کارمندان آنها نیستند و تنها از بستر آن‌ها برای یافتن مسافر سرویس و خدمات می‌گیرند. به همین دلیل زیر بار بیمه کردن رانندگان نمی‌روند. در مقابل تأمین اجتماعی نظر دیگری دارد و امیدوار است بیمه‌ی رانندگان از طریق این کسب‌وکارها صورت بگیرد.
با این حال تأمین اجتماعی ابزارهای بیمه‌ی اجباری در اختیار دارد و تهدید کرده است اگر با کارفرمایان کسب‌وکارهای نوین از طریق مذاکره به نتیجه نرسد، از طریق قانون بیمه‌ی اجباری به ماجرا ورود می‌کند.
محمدحسن زدا معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در گفت وگو با ایسنا، درباره‌ی بیمه‌ی مشاغل وب و استارتاپ‌ها گفت: تحت پوشش گرفتن مشاغل مجازی در دستور کار اداره‌ی کل امور بیمه‌شدگان قرار دارد و جلسات متعددی با صاحبان این مشاغل برگزار شده است.
وی افزود: نوع رابطه‌ی این کارفرمایان با افراد خود، یک رابطه‌ی جدید است. به عنوان مثال در شرکت‌های تاکسی آنلاین چون اسنپ و تپسی، راننده‌ی پرسنل آنجا نیست ولی ارتباط ارگانیک هم دارد؛ حقوق بگیر نیست ولی پورسانت دریافت می‌کند. این نوع از رابطه باعث می‌شود به سمت شکل جدیدی از کار برویم، با این حال تحت هر شرایطی شاغلان مجازی بیمه خواهند شد.
معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مذاکرات اولیه را با این شرکت‌ها انجام داده‌ایم، گفت: در حال حاضر 11 موسسه را شناسایی و وارد مذاکره شده‌ایم و اگر بتوانیم از طریق توافق به این نتیجه برسیم بهتر است و این آمادگی را داریم.
زدا ادامه داد: اگر از طریق توافق به نتیجه نرسیم ناچار هستیم از طریق قانون بیمه‌ی اجباری وارد شویم و چاره‌ی دیگری برایمان نمی‌ماند و نتیجه آن می‌شود که موسسه‌ی حسابرسی ما حسب دستور به این واحدها مراجعه کرده و از طریق بررسی اسناد و دفاتر مالی و نرم‌افزارها، افراد مرتبط را شناسایی و برای بیمه‌شان اقدام می‌کند. بنابراین پیشنهاد ما این است که توافق حاصل شود؛ زیرا از این طریق کارمان بهتر پیش می‌رود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه