نرم افزار
رضا رزمی۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ خرداد

کاربران دسکتاپ برای وب‌گردی از مرورگرهای متفاوتی استفاده می‌کنند. در جدیدترین رده‌بندی منتشر شده در خصوص  استفاده مرورگرها در دسکتاپ، مرورگر کروم رتبه‌اول و بعد از آن فایرفاکس قرار دارد.

براساس آمار منتشر شده توسط Stat Counter، مرورگر فایرفاکس به مقام دوم در زمینه استفاده کاربران برای وب‌گردی در دسکتاپ رسید. این مرورگر توانست رکورد مرورگر اینترنت اکسپلورر و اج را که در مقام دوم بودند ، بشکند و خود را به رتبه دوم برساند. مرورگر فایرفاکس، به محبوبیت خوبی در میان کاربران دسکتاپ رسیده است و رشد قابل توجهی هم داشته است.

موسسه Stat Counter، پانزده میلیارد صفحه را در سه میلیون وب‌سایت بررسی کرد و نتایج بدست آمده نشان داد که ۱۵.۶ درصد کاربران از فایرفاکس و ۱۵.۵ درصد از مرورگر اینترنت اکسپلورر و اج استفاده کرده‌اند. مرورگر کروم با داشتن بیشتر از ۶۰ درصد از کاربران همواره صدر نشین است. آماری که توسط موسسه Stat Counter منتشر شده است، آمار مربوط به استفاده کاربران از مرورگر است. در حالی که طبق آماری که Net Application Data، براساس تعداد واقعی کاربران منتشر کرده است، مرورگر دسکتاپ مایکروسافت یا همان مرورگر اج  با سهم ۴۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.



مدیر‌عامل موسسه Stat Counter، با توجه به آمار منتشر شده اعلام کرد، که هدف مایکروسافت پس از انتشار ویندوز ۱۰ و مرورگر اج در این ویندوز این بود که مرورگر اج بتواند صدرنشین شود در حالی که این اتفاق هنوز رخ نداده است و همواره گوگل‌کروم صدرنشین جدول است.

مرورگر اج در ۱۲ ماه گذشته نزدیک ۱۰ درصد از کاربرانش را از دست داده است و این در حالی است که مرورگر کروم نزدیک به ۱۰ درصد در قسمت تعداد کاربران خود پیشرفت داشته است.
از نظر شما کدام مرورگر در دسکتاپ برتر است؟

شما از چه مرورگری استفاده می‌کنید؟

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل توضیح می دهد چگونه مصرف باتری کروم را کاهش خواهد داد