گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۶ فروردين

تنسنت، شیائومی، و دیگر شرکت‌ها صفحه‌ی GitHub در مورد "اطلاعات غیر قانونی" را سانسور کردند.
توسعه‌دهندگان چین از GitHub برای اعتراض به فرهنگ کار بیش از حد "۹۹۶" در چین استفاده می‌کنند – ۹ صبح تا ۹ شب، ۶ روز در هفته. اما شرکت‌های چینی تلاش دارند این بحث‌ها را کم‌رنگ کنند.
تعدادی از مرورگرهای چینی، از جمله مرورگر QQ متعلق به تنسنت، Qihoo 360، و مرورگر داخلی گوشی‌های هوشمند شیائومی، دسترسی کاربران به مخزن 996.icu بر روی GitHub را محدود کردند.
پروژه‌ی اعتراضی توسط یک توسعه‌دهنده‌ی بی‌نام چینی آغاز شد. وی می‌گوید کارگران با رعایت برنامه‌ی "۹۹۶" سلامت خود را به خطر می‌اندازند. این مخزن تبدیل به محل بحث‌های گسترده‌ای در سراسر رسانه‌های اجتماعی چین شد که افراد تجربیات خود را بر روی آن به اشتراک می‌گذاشتند و خیلی زود تبدیل به مکانی با بالاترین تمایل و گرایش در GitHub شد.
حالا با برخی سانسورها از طرف شرکت‌های بزرگ فناوری، افراد عضو این جامعه‌ی اعتراضی در اینترنت از جملات کنایه‌داری استفاده می‌کنند. به عنوان مثال کاربری گفت "مرورگرهای خانگی دیوارهای بلندتری از Great Firewall (ترکیبی از اقدامات قانونی و واداشت های تکنولوژیکی در جمهوری خلق چین برای نظارت بر اینترنت خانگی) ساخته‌اند، این دو به طور موثری با هم شراکت می‌کنند."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه