تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۲۲:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۰ مرداد

پیشنهاد کردن یک Chromebook که بیشتر از 500 دلار هزینه دارد دشوار است، حتی اگر خیلی عالی باشد.
تنها بیش از یک سال پیش، شما اساسا دو گزینه برای خریدن یک Chromebook داشتید: پرداخت 999 دلار برای محصول عالی ولی بیش از اندازه گران قیمت Pixel و یا خرید یک لپ تاپ ارزان قیمت که به شکل اجتناب ناپذیری از عیب و نقص هایی برخوردار بود. اما این مسئله قرار است تغییر کند، اگرچه لپ تاپ Dell’s Chromebook 13 ، که پاییز گذشته عرضه شد، اثبات کرد که شما می توانید از یک صفحه نمایش با کیفیت بالا و یک کیبورد در درون یک دستگاه برخوردار باشید که از عملکرد قدرتمند و عمرباتری طولانی برخوردار است. قیمت آن نسبت به بازار رقابتی کمی زیاد است، اما این مقدار پول اضافی که پرداخت می کنید، برای این تغییرات جدید است و ارزشش را دارد.
حالا HP ایده ی Chromebook باارزش را به مرحله بعد و در کنار Chromebook 13 رسانده است. قیمت آن از 499 دلار آغاز می شود و می تواند تا 1029 دلار افزایش پیدا کند. این مبلغ به شما طراحی سبک تر و باریک تر در مقایسه با Dell’s Chromebook  را ارائه می کند، که از یکی از بهترین صفحه نمایش ها در بازار برخوردار است. پس از گذراندن زمان با آخرین Chromebook HP، شکی وجود ندارد که این یک دستگاه فوق العاده است. سوال اینجاست که آیا این محصول ( یا هر Chromebook دیگری) ارزش پرداخت قیمت مطرح شده توسط HP را دارد یا خیر.

مزایا

صفحه نمایش عالی
کیبورد راحت به همراه صفحه لمسی
عملکرد کلی قدرتمند

معایب

گران قیمت
عمر باتری متوسط
ساختار صفحه نمایش و قاب آن به نوعی در حد متوسط است.



خلاصه

HP Chromebook 13 یکی از بهترین Chromebook موجود در بازار محسوب می شود، اما برای شما هزینه دارد. اگرچه استفاده از آخرین محصول HP بسیار لذت بخش است، اما یک Chromebook که از قیمت کمتری برخوردار است، با نیازهای بیشتر مصرف کنندگان مطابقت دارد.

سخت افزار

جای سوال نیست که HP با طراحی Chromebook 13 توانسته است جلب توجه کند. این به عنوان جالب ترین Chromebook است که به غیر از Pixel استفاده کرده ایم، که همچنان به شکل قابل توجهی، بسیار بیشتر از پیشنهاد HP هزینه دارد. از نظر بصری، Chromebook 13 به استایل MacBook Air بسیار نزدیک تر است که همچنان می تواند سلطه ی خود بر این صنعت را ادامه دهد. اگرچه، برخی از طراحی ها از جمله بافت براق فلزی، بورد صفحه نمایش و مشخصات برجسته و براق Chrome (از جمله یک لوگوی بسیار بزرگ HP بر روی روکش آن)، توانسته است ظاهر برجسته و منحصربه فردی برای آن به وجود بیاورد. این یک لپ تاپ با ظاهری زیبا است، ممکن است کمی غیرتجملاتی باشد، اما محصولی است که به احتمال زیاد به آن به عنوان یک دستگاه که مشتریان تجاری را نشانه گرفته است، کمک می کند. البته این محصول یک شبح 13.3 اینچی نیست.
با وزن 2.85 پوندی و نیمی اینچ ضخامت کمتر، مطمئنا با بسیاری از لپ تاپ های باریک و سبک محبوب دیگر، شباهت های بسیاری دارد،  این همان جایی است که تفاوت در میان محصولات تجاری Dell Chromebook 13 مشاهده می شود. این کامپیوتر به اندازه ی یک صخره سخت است، اما بسیار ضخیم تر و سنگین تر از بسیاری از لپ تاپ های 13 اینچی دیگر است. HP قابل حمل تر به نظر می رسد، اما به اندازه ی Dell سخت نیست. صفحه ی آن از انعطاف پذیری بسیاری برخوردار است. انعطاف پذیری صفحه به شدت قابل مشاهده است، بسیاری از همکاران ما از اینکه این صفحه تا چه اندازه راحت خم می شود، شگفت زده شده بودند. بسیار آشکار است که این یک رفتار عادی نیست، اما ما نگران دوام طولانی مدت لپ تاپ هستیم. خوشبختانه، HP Chromebook 13 بسیار سخت و راحت برای استفاده ی عادی به نظر می رسد، اما مانند Dell’s Chromebook یک تانک نیست.
در حقیقت، برای استفاده در دنیای واقعی، HP از لحظه ای که آن را باز می کنید، بسیار عالی به نظر می رسد شما میتوانید به راحتی صفحه را با یک دست باز کنید، بدنه ی کامپیوتر در حالت ثابت باقی می ماند و زمانی که روی پا یا میز شما قرار داشته باشد و شما در حال تنظیم صفحه نمایش باشید، تلوتلو نمی خورد. و این صفحه نمایش 13.3 اینچی است و از وضوح تصویر در سطح بالا 3200 x 1800 برخوردار است (شما همچنین می توانید با داشتن پنل 1080p کمی پول ذخیره کنید). این محصول از کیفیت تصویر در مقیاس 1600 x 900 برخوردار است اما با تشکر از تراکم pixel ، شما می توانید متن های قابل خواندن و تصاویر عالی با جزئیات را دریافت کنید. و برای ما 1600 x 900 یک نقطه ی عالی به دلیل داشتن فضای کاری بسیار بزرگ متنی محسوب می شود. 1080p برای ما و در چنین  صفحه ای، کمی کوچک  محسوب می شود، بنابراین اگر نیاز به فضای بیشتری دارید، گزینه های بسیاری در تنظیمات صفحه نمایش Chromebook برای مقیاس های متفاوت وجود دارد.
ما چند شکایت بزرگ در مورد صفحه نمایش داریم. پس از  استفاده از Pixel متوجه شدیم که HP Chromebook 13 کمی درهم برهم به نظر می رسد. همچنین وجود یک چهارچوب در زیر صفحه نمایش که به شکل قابل توجهی ضخیم است، نمی تواند کمک کننده باشد: به نظر می رسد یک پنل 16:10 می تواند بدون مشکل در این قسمت جای بگیرد. البته در اصل هر کامپیوتری دارای یک صفحه نمایش 16:9 با نسبت تصویر است، پس این واقعا تقصیر خود HP است.
مسئله ی دیگر کمبود صفحه نمایش لمسی است. با وجود اپلیکیشن های اندروید که به زودی برای Chromebook عرضه می شوند، در نهایت دلیل خوبی برای داشتن پنل لمسی وجود دارد، و باید به عنوان یک ویژگی اصلی در کامپیوتر 819 دلاری باشد. ما متوجه شدیم که مدل های ارزان قیمت تر نیز در خط تولید قرار دارند، اما حداقل باید به عنوان یک به روزرسانی انتخابی در نظر گرفته شود. و در حالی که زاویه های دید در صفحه نمایش زیاد بد نیستند، و آن یک صفحه نمایشIPS نیست، شما نمی توانید زمینه ی دید گسترده ای داشته باشید که سایر نوت بوک ها آن را ارائه می دهند. علی رغم این شکایت ها، صفحه نمایش یکی از ویژگی های اصلی آن محسوب می شود. در واقع از بهترین ویژگی هایی است که تا به حال در Chromebook دیده ایم. که البته این باید در مورد یک دستگاه 820 دلاری صدق کند، اما این حقیقت که شما می توانید همین صفحه نمایش را در نسخه ی 500 دلاری این لپ تاپ دریافت کنید، یک برگ برنده ی بزرگ برای شما محسوب می شود.
به غیر از صفحه نمایش، کیبورد و صفحه ی لمسی آن نیز از اهمیت برخوردارند، و خوشبختانه HP هر دو کار را به درستی انجام داده است. ما بیشتر از یک هفته به آسانی به وسیله ی این لپتاپ مشغول تایپ کردن بودیم، و به نظر می رسد به اندازه ی Chromebook Pixel خوب است و به همان اندازه ی Dell Chromebook 13 راحت است. یک چراغ پشتی قابل تنظیم وجود دارد، که به نظر میرسد برای یک کامپیوتر در این قیمت مناسب باشد، و کلیدهای کیبورد به ارائه ی کاربرد مناسبی برای چنین کامپیوتر باریکی می پردازند. همینطور برای صفحه لمسی، تنها شکایتی که داریم این است که مشابه صفحه نمایش، امیدوار بودیم که کمی بلندتر باشد. به غیر از آن، به خوبی کار می کند. بسیار خوشحالیم که میبینیم تولیدکنندگان لپ تاپ به درستی از صفحه کلیدهای لمسی استفاده میکنند.
HP به استفاده از بلندگوهای Bang & Olufsen پرداخته است و در حالی که کارهای بسیاری است که شما میتوانید با این بلندگوها در یک لپتاپ کوچک انجام دهید، بسیار خوب به نظر می رسد. آنها بلندتر از تنظیمات صدای نوتبوک معمولی شما نیستند، اما مطمئنا این صدا شفاف تر از بیشتر سایر کامپیوترها هستند. شما احتمالا بهتر است با هدفون به صداها گوش دهید، اما بدون هدفون نیز قابل استفاده است، تنها انتظار یک صدای هجومی را نداشته باشید.
در مورد پورت ها، HP Chromebook 13 همه چیز را در حداقل نگه داشته است: یک اتصال USB 3.0 ، یک جک هدفون، دو سوکت USB نوع C (که هر یک از آن ها می توانند برای شارژ کردن استفاده شوند) و همچنین یک خروجی microSD. ما مبهوت سازندگان لپ تاپ هایی هستیم که بر روی وجود microSD تاکید دارند، یک SD reader  با سایز بزرگ می تواند برای بیشتر افراد از استفاده ی بیشتری برخوردار باشد. داشتن دو پورت USB نوع C هوشمندانه است، شما میتوانید یکی از آن ها را در صورت نیاز به شارژ کردن اختصاص دهید و همچنان از گزینه ی دیگری برای وصل کردن دستگاه های دیگر استفاده کنید، از جمله جایگاه اتصال HP که به صورت اختصاصی برای این لپ تاپ طراحی شده است.

عملکرد و عمر باتری

HP Chromebook 13 اولین Chromebook است که از جدیدترین نسل Intel و پردازشگر هسته ای M استفاده کرده است و ما نیز آن را امتحان کرده ایم. مدل 819 دلاری که امتحان کردیم، دارای پردازشگر هسته ای 1.1GHz m5 می باشد که با حافظه ی 8GB و حافظه ی داخلی 32GB جفت شده اند. بعدا در مورد این مسئله بیشتر صحبت خواهیم کرد که آیا این کامپیوتر ارزش این هزینه را دارد یا نه، اما اکنون، مهم ترین چیز این است که بدانیم HP این کامپیوتر را به همراه ترکیب بندی های متفاوتی ارائه داده است.
مدل پایه ی 499 دلاری از یک پردازشگر 4405Y پنتیوم به همراه حافظه ی 4GB برخوردار است، مدل 599 دلاری آن از یک پردازشگر m3-6Y30  هسته ای به همراه همان میزان حافظه ی داخلی برخوردار است. اگر بیشتر از این میخواهید، میتوانید آن را به m7-6Y75 با حافظه ی 8GB یا 16GB برسانید، HP گفته است که شما می توانید بالاترین مدل تولید شده را از تک فروشی های انتخاب شده برای 1029 دلار دریافت کنید.
اگرچه، ما تنها مدل 819 دلاری را امتحان کردیم. با این قیمت، ما انتظار یک تجربه ی عالی را داشتیم، و خوشبختانه ناامید نشدیم. همچنین توانستیم تمام اپلیکشن های معمول خود را در آن اجرا کنیم (Inbox, Chrome, Google Play Music, TweetDeck, Slack, Keep, Docs, Wunderlist, Hangouts) و چندین تب دیگر، که البته هر ازگاهی با مشکل روبرو می شدیم. موزیک گاهی اوقات قطع می شد، و تایپ کردن متن در حالی که یک تماس ویدیویی برقرار کرده بودیم، کمی با تاخیر همراه بود، اما به طور کلی شکایتی در مورد عملکرد آن نداریم. و از دیدگاه محک زدن، Chromebook 13 همگام با بهترین چیزی است که شما می توانید در زمان اجرای Chrome OS از آن استفاده کنید، از جمله Pixel .
می توانیم بگوییم که یک مشکل بزرگ داشتیم که نمی توانیم آن را نادیده بگیریم، و آن عمر باتری است. HP ادعا می کند که Chromebook 13 می تواند تا 11.5 ساعت کار کند البته با وجود این هشدار: شما نیاز به صفحه نمایش مدل 1080p برای دست یافتن به این نتیجه دارید. HP هیچ تخمینی برای صفحه نمایش 3200 x 1800 که در حال استفاده از آن هستیم، ارائه نداده است، اما تنها توانستیم تا 6 ساعت از لپ تاپ و در حین انجام دادن کارهای عادی خود استفاده کنیم. این یک ناامیدی بسیار بزرگ است، به خصوص پس از اینکه از عمرباتری طولانی Dell’s Chromebook 13 لذت بردیم. دستگاه HP کوچکتر است و دارای یک صفحه نمایش شفاف تر است که از باتری بیشتری استفاده می کند، اما قابل استفاده بودن کمتر از هشت ساعت، واقعا یک امر ناخوشایند است.
تست ما از باتری (که شامل پخش یک ویدیوی HD با قرار دادن شفافیت صفحه بر روی 65 درصد بود)به نتایج مشابهی دست پیدا کرد. HP Chromebook 13 برای 6 ساعت و 33 دقیقه دوام آورد. و متاسفانه، این کامپیوتر به سرعتی که انتظار داشتیم شارژ نمی شود، علی رغم HP که از ویژگی شارژ کردن سریع به کمک USB نوع C برخوردار است. در حقیقت دو ساعت و نیم طول کشید تا لپ تاپ در حالت استفاده از شارژ تقریبا تمام شده به 100 درصد برسد و حدود 90 دقیقه طول کشید تا به 50 درصد برسد.
هیچ یک از این ها اهمیت ندارد در صورتی که Chrome OS از اپلیکیشن ها و خدماتی که شما برای انجام کارهایتان به آن نیاز دارید، برخوردار نباشد. خوشبختانه، ما در پاییز سال گذشته نوشتیم که، Chrome OS در حال حاضر از قابلیت های بسیاری برخوردار است. کارهایی مانند ویرایش ویدیو و عکس وجود دارند که پلتفرم آن هنوز مناسب نیست، اما برای اکثریت مصرف کنندگان، استفاده از Chromebook می تواند با عقل جور دربیاید. ما در زمان استفاده از HP Chromebook 13 به ندرت احساس خستگی کردیم و می توانیم بگوییم که اپلیکیشن هایی که پاییز امسال عرضه میشوند، قابلیت های بیشتری به این پلتفرم اضافه خواهند کرد. هنوز ارزش دارد که اطمینان حاصل کنید که کارهایی که معمولا در لپتاپ خود انجام می دهید با Chromebook شگفت انگیز به نظر می رسند، اما گوگل در سال های گذشته جاهای خالی را پر کرده است.

رقابت

همانطورکه تا به حال چندین بار اشاره کردیم، Dell’s Chromebook 13 با ارزش ترین مقایسه ی کامپیوتر با HP Chromebook 13 می باشد. مدل HP به عنوان بازنده ی آشکار بر اساس طراحی و صفحه نمایش محسوب میشود اما از طرفی Dell از قیمت بسیار پایین تر و عمر باتری بسیار بالاتر برخوردار است. Dell همچنین از ویژگی های ترکیب بندی متفاوتی برخوردار است: شما می توانید به تنظیم یک پردازشگر هسته ای i3 ، افزایش حافظه تا 8GB و اضافه کردن یک صفحه لمسی بپردازید. اگر به Chromebook 13 HP علاقه دارید، شما را تشویق میکنیم تا قبل از گرفتن تصمیم نهایی به Dell نیز نگاهی بیاندازید. مگراینکه شما واقعا طراحی فشرده ی HP و یا صفحه نمایش بسیار شفاف آن را بیشتر دوست داشته باشید، در این صورت Dell تنها می تواند با توجه به جیب شما برنده شود.
Chromebook های بسیار دیگری وجود ندارند که از صفحه نمایش عالی، کیبورد، عملکرد و طراحی عالی برخوردار باشند. Chromebook Pixel یکی از آن ها است که البته از قیمت 1299 دلاری برخوردار است، امکان ندارد که بتوانیم آن کامپیوتر را به افراد عادی پیشنهاد دهیم. Toshiba 13 اینچی Chromebook ، که در سال 2015 عرضه شد، همچنان به عنوان یک انتخاب قدرتمند محسوب می شود. با حدود 340 دلار شما می توانید یک صفحه نمایش 1080p ، یک ساختار ارزشمند و یک پردازشگر Intel Core i3 در اختیار داشته باشید. عمر باتری این لپتاپ، فوق العاده نیست، اما عملکرد آن مشکلی ندارد. بیشتر Chromebook دیگر به هر شکلی که فکر کنید از عیب و نقصهایی برخوردارند: ساختار ارزان قیمت، صفحه نمایش کوچک و یا وضوح تصویر پایین و یا بدتر از همه، پردازشگر بد که به عملکرد ضعیف منجر خواهد شد.

جمع بندی

مشابه Chromebook Pixel که به نظر می رسد از آن الهام گرفته باشد، HP Chromebook 13، جایگاه عجیبی را در بازار به خود اختصاص داده است. همانطور که آزمایش شد، سخت است که بخواهیم به کسی پیشنهاد دهیم تا 819 دلار برای این لپتاپ هزینه کند. این دستگاه از یک صفحه نمایش عالی و کیبوردی برخوردار است که در یک بسته بندی سبک و باریک به شما ارائه داده می شود و با عملکرد قدرتمند آن ترکیب شده است. اما عمر باتری عالی نیست، و 819 دلار جهت هزینه کردن برای Chromebook بسیار زیاد است. بله، این محصول از همیشه بهتر است، و قرار است پاییز امسال و همزمان با پشتیبانی از اپلیکیشن های اندروید ، مفیدتر باشد. اما حتی اگر کسی گزینه ی Chromebook گران قیمت را انتخاب کند که خیلی وقت است فراتر از Pixel قرار گرفته است، ما نمیتوانیم به توجیه کردن مبلغ این کامپیوتر بپردازیم.
خوشبختانه، HP در حال ساخت دو مدلی است که از این مدل ارزان تر می باشند. شما همچنان می توانید همین مجموعه ی مجهز را تنها با حافظه ی پایین تر و یک پردازشگر کندتر دریافت کنید، که از قیمت معقول تر 499 دلاری برخوردار است. ما هنوز این مدل را امتحان نکرده ایم، پس نمی توانیم آن را کاملا به شما توصیه کنیم. اما اگر به دنبال یک Chromebook با ساختار درجه یک و کیفیت بالا هستید، ارزش دارد که ببینید آیا نسخه ی ارزان تر HP Chromebook 13 می تواند نیازهای شما را برآورده کند یا خیر.

برچسب هاChromebook 13x
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

به دلایل امنتینی همین حالا فلش پلیر را در مرور گر خود غیر فعال کنید، برای این کار از این راهنما کمک بگیرید