سرگرمی
مصطفی طبری۱۴:۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۶ مرداد

یک مرکز بازی(همان کلوپ خودمان!) جدید در ملبورن استرالیا افتتاح شد که با تمام گیم نت ها و کلوپ هایی که رفته اید فرق می کند. این مکان که Zero Latency نامگذاری شده یک تجربه واقعی از واقعیت مجازی همه جانبه را ارائه خواهد کرد. برای مثال اگر می خواهید یک زامپی را بکشید، باید در محیط این مکان حرکت کرده و با استفاده از یک تفنگ واقعیت مجازی زامبی موردنظر را بکشید!
CNET پیش از افتتاح رسمی این مرکز، آن را مورد بررسی قرار داده و اعلام کرده که مساحت Zero Latency تقریباً 400 متر مربع می باشد و از کاشی های سفید با الگوهای شبکه ای به همراه 129 دوربین PlayStation Eye بهره می برد. در یک نوبت، حداکثر تا شش نفر می توانند در این مکان حضور پیدا کنند که هر کدام یک کوله پشتی شامل کامپیوتر Alienware Alpha، به منظور رندر کردن محیط برای هدست های Oculus Rift DK2 کاربر، با خود به همراه دارند.
سازنده این مکان، اسکات وندنکلار ایده خود را پیش از راه اندازی کمپین جذب سرمایه Oculus Rift معرفی کرد، اما وی بعداً تصمیم گرفت تا از جدیدترین تکنولوژی های موجود استفاده کند. سه سال طول کشید تا ایده وی به واقعیت تبدیل شود.
به گفته CNET این مکان نخستین مکانی خواهد بود که شما می توانید تجربه واقعیت مجازی را به شکلی درگیرکننده داشته باشید. یک پروژه مشابه دیگر با نام The Void نیز معرفی شده که قصد دارد در شهر Salt Lake City واقع در ایالت Utah آمریکا، یک مرکز بازی واقعیت مجازی را افتتاح کند.