ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۲ خرداد

به گزارش تسنیم، مرکز داده ملی حمل‌ونقل هوشمند در تعامل ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای راه‌اندازی می‌شود.
قدمت کاربرد و برنامه‌ریزی برای سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند در دنیا (ITS) به اوایل دهه 90 میلادی می‌رسد. طرحی که رفاه اجتماعی و ارائه خدمات مناسب شهروندی را هدف گرفته است اما تحقق حمل‌ونقل هوشمند بدون تامین زیرساخت‌های آن میسر نیست.
زیرساخت‌هایی از جنس فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات؛ در ایران هم قرار است این کار با ایجاد «مرکز داده ملی حمل‌ونقل هوشمند» محقق شود.
تلاشی که در تعامل ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به نتیجه خواهد رسید؛ اقدامات اولیه این کار در سال گذشته صورت گرفته است و امسال ایجاد مرکز داده ملی حمل‌ونقل هوشمند در کشور کلید خواهد خورد.
در واقع دیتا سنترها با در اختیار داشتن اتصالات پرسرعت به اینترنت و سرورهای قوی و متعدد، امکان راه‌اندازی سرورهای وب را برای عموم مردم و همچنین شرکت ها و سازمان ها ممکن ساختند. دیتاسنتر به مجموعه‌ای از سرویس‌دهنده‌ها، زیرساخت‌های ارتباطی، امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارائه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه ( اینترنت، اینترانت، اکسترانت ) به کار گرفته می‌شوند.
ایجاد چنین مرکزی برای داشتن سیستم حمل‌ونقل هوشمند در کشور یک ضرورت است و ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با درک این ضرورت به دنبال تحقق آن با کمک بازیگران این عرصه است.
این موضوع به عنوان یکی از اهداف مهم و اولویت‌دار ستاد در سال جاری پیگیری خواهد شد و امسال شاهد راه اندازی دیتا سنتر ملی از داده‌های کلان (big data) حمل و نقل هوشمند در کشور خواهیم بود.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه