گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۸ مهر

به گزارش مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، ۶ تفاهم نامه بیان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در راستای همکاری‌های فناورانه شرکتهای دانش بنیان ایرانی و آذربایجانی منعقد شد.
این تفاهم‌نامه‌ها در زمینه‌ کف‌پوش‌های نانویی و کف‌پوش‌هایی با خواص مقاومتی بالا، حوزه الکترونیک و طعم دهنده‌ها منعقد شد.
علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی امضای این ۶ تفاهم نامه به مبلغ چهار میلیون دلار میان شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و شرکت‌هایی از جمهوری آذربایجان را اتفاقی مهم توصیف کرد و گفت: این تازه شروع راه است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.
وی گفت: امیدواریم افتتاح مرکز همکاری نوآورانه ایران و جمهوری آذربایجان منجر به تقویت روابط میان شرکت‌های دانش بنیان و فناور دو کشور شود.
تورال کریملی، رییس موسسه دولتی نوآوری جمهوری آذربایجان در حاشیه این مراسم اظهار کرد: چهار هزار و ۷۰۰ استارت‌آپ در ایران مشغول به فعالیت هستند و بدون شک جمهوری آذربایجان مایل است تا با این شرکت‌ها همکاری داشته باشد تا علاوه بر حضور این شرکت‌ها در بازار آذربایجان و دیگر کشورها، میان این دو کشور تبادل همکاری نیز صورت گیرد.
در جریان این سفر، مرکز همکاری‌های نوآورانه ایران و جمهوری آذربایجان توسط بخش خصوصی و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی ‌و فناوری افتتاح شد که در آن نمایشگاه دائمی ‌محصولات دانش بنیان ایرانی به مدت یک سال برپا خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه