تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير

سه اپراتور بزرگ تلفن همراه هلند شامل KPN ،T-Mobile و VodafoneZiggo اعلام کردند امروز در مزایده 5G این کشور شرکت کردند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رگولاتوری هلند هم اعلام کرده است که اولین مزایده طیف فرکانسی 5G این کشور از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شده است.
از امروز، اپراتورهای تلفن همراه هلند می توانند در مزایده باند فرکانسی 700 مگاهرتز که به آنها اجازه می دهند شبکه های 5G خود را به صورت جدی تری راه اندازی کنند، شرکت کنند.
پیش بینی شده است این مزایده که انتظار می رود با تقاضای شدید از سمت اپراتورهای این کشور مواجه شود، بیش از 900 میلیون یورو عایدی برای دولت داشته باشد.
یک مقام رسمی آژانس برگزارکننده این مزایده معتقد است: از آنجایی که اینترنت موبایل روز به روز کاربردهای بیشتری دارد و میزان مصرف آن نیز رو به افزایش است، تقاضا بیش از عرضه است و باندهای فرکانسی به شرکت هایی داده خواهد شد که بیشترین قیمت را پیشنهاد دهند.
اولین مرحله مزایده تا زمانی که همه متقاضیان پیشنهادات خود را ارایه دهند، ادامه خواهد داشت و پس از آن به برندگان مزایده طی دومین مرحله، باندهای فرکانسی اختصاص داده خواهد شد.
تا به امروز تنها یکی از اپراتورهای تلفن همراه هلند سرویس های 5G را در این کشور عرضه کرده است. VodafoneZiggo اولین اپراتوری بود که به رغم عدم واگذاری طیف فرکانسی مورد نیاز از سوی رگولاتوری، اوایل سال جاری شبکه 5G خود را راه اندازی کرد.
وودافون سرویس های 5G ربا استفاده از تکنولوژی DSS اریکسون روی باند فرکانسی 1800 مگاهرتز موجود راه اندازی کرد.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه