ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۴ خرداد

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مسائل کشور را باید با واقعیات حل کنیم و نه با تفکر و آرزو تاکید کرد: مجموعه‌ی پیام‌رسانان داخلی خوب کار کردند و به رشد قابل توجهی رسیده‌اند و انتظار مازاد از آنها نداریم.
محمدجواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران در حاشیه‌ی بازدید از دستاوردهای پارک علمی و فناوری دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که برخی از پیام‌‌‌رسانان داخلی معتقدند که حمایت‌‌‌های لازم از سوی وزارت ارتباطات صورت نمی‌‌‌گیرد، گفت: شورای عالی فضای مجازی در راستای ساماندهی پیام‌‌‌رسان‌‌‌ها، قانونی را تصویب و به همه دستگاه‌‌‌ها ابلاغ کرد که مطابق آن وظایفی بر عهده‌ی سایر دستگاه‌‌‌ها قرار داده شده که بر همین اساس شش تکلیف برعهده وزارت ارتباطات است.
وی در ارتباط با این تکالیف اظهار داشت: تکالیف وزارت ارتباطات شامل در اختیار گذاشتن فضا و امکانات در مراکز داده‌ی مربوط به این وزارتخانه تا تسهیلات برای آنان ایجاد شود، اتصال رایگان به شبکه‌ی ملی اطلاعات و در اختیار قرار دادن اینترنت، است.
وی با تاکید بر اینکه اگر پیام‌‌‌رسان‌‌‌ها نیازمند کمک‌‌‌هایی خارج از این چارچوب‌‌‌ها باشد، نیاز به مقررات دارد، ابراز داشت: تفاوت نظام دولتی و با سایر حوزه‌‌‌ها این است که در دولت هیچ کاری بدون قانون قابل انجام نیست. البته وزیر اختیاراتی دارد اما این اختیارات در حوزه و حیطه‌ی قانون است و اگر ما امکاناتی را در اختیار شرکتی قرار دهیم و در اختیار دیگری ندهیم این سوال پیش می‌‌‌آید که چرا از دیگری حمایت صورت نگرفته است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه رشدی که پیام‌‌‌رسانان بومی در این مدت به دست آورده‌‌‌اند با همکاری‌‌‌هایی بوده که وزارت ارتباطات پیش برده است، عنوان کرد: اما یکی از زیرساخت‌‌‌های مهمی که دچار چالش است، زیرساخت اعتماد است و از آن کسی که مسئول موضوع اعتماد است، سوال شود که چه اتفاقی در این حوزه افتاده است.
وی با تمجید از کار مجموعه پیام‌‌‌رسان‌‌‌‌های داخلی یادآور شد: آن‌ها کارشان را پیش بردند و خوب کار کردند و ما انتظار مازاد از آنها نداریم چراکه بخشی از آن به نوع نگاه به این شرکت‌‌‌ها و مکانیزم‌‌‌های تبلیغاتی بر می‌‌‌گردد.
وی در مورد علت ناراضی بودن بعضی از پیام‌‌‌‌رسانان اظهار داشت: وقتی جامعه، تیمی را مقصر بداند که با همه‌ی محدودیت‌‌‌ها و چالش‌‌‌های فنی، شش ماه یا یک سال کار خود را شروع کرده، موضوع اینگونه مطرح می‌‌‌شود که از من حمایت نشده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رسانه‌‌‌ها به خصوص رسانه‌ی ملی خواست تا با واقعیات و داشته‌‌‌ها، مسایل کشور را حل کنیم و نه با آرزوها و تصریح کرد: باید آرزوها را به عنوان شاخص قرار دهیم و حرکت کنیم و انتظارات فراتر از توان فعلی مجموعه‌‌‌ها را نباید درست کرد.
آذری جهرمی با بیان اینکه پیام‌‌‌رسانان ما ظرفیت مدیریت فضای سیاسی کشور و ظرفیت به دوش کشیدن بار سیاسی فعالیت رسانه‌‌‌ای کشور را ندارد، خاطر نشان کرد: چون برای رسانه‌‌‌‌ها محدودیت‌‌‌‌ها ایجاد شده بنابراین همه انتظارات این است که بار رسانه را پیام‌‌‌رسان مدیریت کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه