تکنولوژی
مصطفی طبری۱:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ خرداد

با فراگیر شدن پهبادها و حضورشان در گوشه و کنار زندگی افراد مختلف، وجود یک لیگ جهت رقابت پهبادها نیز ضروری شده است!
در گرینستید شرقی نخستین مسابقه پهبادی اول شخص که با نام FPV نیز شناخته می شود، برگزار شد. نه شرکت کنندگان در مسابقه و نه تماشاگران نمی توانند پهبادها را از فاصله دور ببینند، در عوض آنها از یک عینک پلاستیکی مخصوص استفاده می کنند که جهان اطراف را از دید پهباد نمایش می دهد.


مسیر 100 متری مسابقه کمی بی رحمانه انتخاب شده است. به جای یک انبار مخروبه یا پارکینگ،  FPV League(یکی از بزرگترین سازمان های مرتبط با رقابت های پهبادی در انگلستان) تصمیم گرفت پهبادها در یک مسیر جنگلی با تپه های شیب دار با یکدیگر رقابت کنند. مسیر مسابقه به اندازه ای تنگ است که چند پهباد نتوانند بصورت همزمان با هم مسابقه دهند، به همین دلیل پهبادها باید به صورت انفرادی و تایم تریل مسابقه بدهند. هر خلبان با پرداخت 15 دلار حق شرکت در مسابقه را دارد.


توماس گریر، یک مهندس شبکه 25 ساله که مدیریت FPV League را برعهده دارد می گوید: تا الان تقریباً یک چهارم شرکت کنندگان موفق اتمام مسیر شده اند که فکرش را نمی کردم. برخی از شرکت کنندگان افراد حرفه ای هستند که از پهبادها در فیلمبرداری های تبلیغاتی استفاده می کنند. در این مسابقات باید سریع عمل کنید، فرصتی برای فکر کردن ندارید.
شرکت کنندگان این مسابقه همگی مرد و از سنین مختلف می باشند. اکثر پهبادها سفارشی بوده و از یک قاب کربنی به شکل ایکس و به طول حدود 25 سانتی متر ساخته شده اند. در چهار گوشه این پهبادها هم ملخ ها را می تواند دید.
بردلی آستین 23 ساله، یکی از شرکت کنندگان این مسابقه می گوید: این رقابت ها مثل یک بازی است، با این تفاوت که دیگر مجازی نیست. شما در بازی ویدیوی تصادف می کنید و بازی را مجدداً لود می کنید، اما در اینجا باید مراقب پرنده 600 پوندی خود باشید، چرا که ممکن است با یک درخت برخورد کرده و دیگر نتوان جمعش کرد!
در این مسابقات تصادفات مختلف اتفاق افتاد، برخی از پهبادها به داخل شاخ و برگ درختان می رفتند، برخی دیگر به سنگ و صخره برخورد می کردند و چند تای دیگر به داخل برگ های انباشته شده روی زمین رفته و مدفون می شدند. اما در این بین، جالب ترین تصادف مربوط به پهبادی بود که بین دو درخت گیر کرده بود! پس از پایان مسابقات، اکثر شرکت کنندگان یک عکس یادگاری با این صحنه ثبت کردند.


در حوالی مسیر مسابقه و بر روی یک تپه، خانه ای قرار گرفته که در آن انواع شارژر و قطعات یدکی پهبادها فراهم شده است. خلبانان به این خانه مراجعه می کنند و مسائل مختلفی را با پهباد خود مورد آزمایش قرار می دهند، چرا که مشکلات جزئی نظیر عدم انتقال مناسب انرژی توسط باطری به ملخ ها می تواند به کلی شانس خلبان را از بین ببرد. علاوه بر این، آنهایی که پهبادشان آسیب دیده می توانند با امکانات موجود آن را تعمیر کنند.
همانند رشته های دیگر، شرکت کنندگان غرور خاصی رو پهبادهای خود دارند و به شوخی می گویند در آینده در مسابقات المپیک پهبادها نیز شرکت خواهیم کرد. البته بیشتر آنها واژه کوادکوپتر را به پهباد ترجیح می دهند.
وقتی راجع به هزینه های لازم برای شرکت در این مسابقات از خلبانان سوال شد، گفتند شما می توانید کار خود را با یک مینی کوادکوپتر 150 پوندی هم شروع کنید، اما با خرید عینک های ویدیویی، یک فرستنده، شارژر و باطری های اضافی به همراه سایر تجهیزات ضروری، هزینه ها تا 600 الی 920 پوند نیز بالا می رود. البته این تازه برای یک پهباد است! علاقه مندان معمولاً پهبادهای مختلفی با شاسی و مشخصات موتوری گوناگون را خریداری می کنند.
برنده این مسابقه، پهباد دومینیک کلیفتون، یک مهندس نرم افزار بود که یک کنترل کننده پرواز متن باز را هم برای پهبادها نوشته بود و توسط اکثر خلبانان مورد استفاده قرار گرفت.
چه لیگ FPV قصد رسیدن به اهداف بلند و باشکوه را داشته باشد و چه اینگونه نباشد، پهبادها همچنان محبوب باقی خواهند ماند. گریر می گوید: در مورد آینده این مسابقات چیزی نمی دانم، این صرفاً یک سرگرمی لذت بخش محسوب می شود که برای خیلی ها قابل دسترس است. مردم می توانند با حضور در جو این مسابقات خودشان ببینند که چگونه می توان از این پرنده های دوست داشتنی لذت برد.

برچسب هاRacing dronesDronesFPV
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است