تکنولوژی
الناز فرجی۱۰:۸ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین تبدیل به یک آزمایش رایج برای عصب شناسان شده تا رابط های کامپیوتر و مغز را مورد آزمایش قرار دهند . پروژه های تحقیقی زیاد از همین حالا ما را با هواپیماهایی که توسط فکر کنترل میشوند تحت تاثیر قرار دارند ، اما برای برخی ، تنها پرواز کردن چیزها مربوط به گذشته است . مسابقه ی هواپیماهای ذهنی این تکنولوژی را به سطح بالاتری خواهد برد و کاری میکند که خلبان های متفکر با فکرشان هواپیماهایشان در این رقابت جلو ببرند .  توانایی ما برای کشف و تفسیر این سیگنال های الکتریکی از مغزمان میاید  و دائم پیشرفت میکند . اوایل این ماه یک مرد فلج قادر شد که توسط  آن مشکل نخاع شوکی اش را حل کند و کار با اشیا را با ذهنش انجام دهد . مثال اولیه ی ما یک مرد فلج را نشان میداد که حرکات پایش را بدست آورد .
خلبان ها جلو رفتن اشیا را تصور میکنند و برنامه آن را یاد میگیرند ... این مسابقه تغییر سرعت منصفانه ای از مسابقات سریع است که در همه ی دنیا اتفاق می افتند . اما زمانی که مکان دسته ها و عینک های VR را در نظر میگیرید که تنها بر ذهنشان تکیه میکنند تا هواپیما را به جلو برانند ، تحسین برانگیز تر هم میشود . نتیجه ی محققان دانشگاه فلوریدا ، این مسابقه و رقیبانی بود که میتوانستند بین کامپیوتر و مغز ارتباط برقرار کرده و روی اشیاء شناور در صفحه ی کامپیوتر پیش رویشان تمرکز کنند . این خلبان ها طوری طراحی شده اند که رفتن به سوی جلو را تصور کنند و برنامه سپس یاد میگیرد که چطور هواپیما را بر اساس الگوهای مغزی اش هدایت کند .
این مسابقه در دانشگاه فلوریدا هفته ی پیش برگزار شد ، زمانی که ورودیان این کار را برای هدفون های بیسیم Beats studio ، gopro hero4 و ساعت اپل انجام میدادند . با ضربه بر روی ورزش سریع یا مسابقه ی هواپیما ، محققان تلاش کردند تا تصورات و درایو ها را فرا تر از رابط های کامپیوتر و مغز ببرند و بتوانند روزی آن را استفاده کنند . 

برچسب هاBrain-controlled drone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است