موبایل و تبلت
حمید رضا مازندرانی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۷ تير

مسترکارت امیدوار است سیستم پرداخت موبایلی خود را که در آن با تکان دادن گوشی می توان خرید کرد  بیشتر در دسترس عموم قرار دهد. این شرکت چند بانک را (از جمله سیتی بانک و بانک آمریکا) همراه ساخته تا مشتریان آن ها با اپلیکیشن های بانکداری روی گوشی خود بتوانند پرداخت را انجام دهند و نیازی به نصب برنامه جدید نداشته باشند.

این فناوری از طریق سرویس Masterpass service عرضه می شود، که قبلاً در خریدهای آنلاین فعال بود، اما هم اکنون در فروشگاه ها نیز قابل استفاده است. مشتریان می توانند این سیستم را در بیش از 5 میلیون نقطه در 77 کشور استفاده کنند. البته این امکان فقط در گوشی های اندرویدی مجهز به NFC امکان پذیر است. کاربران اپل این امکان را ندارند، چرا که اپل به سایر شرکت ها اجازه نمی دهد که از تراشه مربوط به این موضوع استفاده کنند و سیستم انحصاری خودش موسوم به Apple Pay را دارد.
غول های فناوری همچون گوگل از سال ها قبل تلاش کرده اند که فناوری پرداخت موبایلی را گسترش دهند و در سال گذشته 8.7 میلیارد دلار از این طریق درآمد کسب کرده اند. بنابر برخی تخمین ها، این رقم در سال 2016 به بیش از سه برابر خواهد رسید.
مسترکارت عقیده دارد ارایه اطلاعات بیشتر نظیر تراز مالی و پوشش اجاره خودرو، این شرکت را در جایگاه بهتری نسبت به سیستم پرداخت اندروید قرار می دهد. سیستم جدید در ماه جاری در آمریکا و در ماه های بعدی در اروپا، آفریقا و آسیای میانه عرضه خواهد شد. بقیه نقاط دنیا نیز در سال 2017 از این سرویس بهره مند خواهند شد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ماشین الکتریکی 110 ساله به قیمت 95000 به فروش میرسد