نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ دي

گوگل اعلام کرد مسدودکننده‌ی تبلیغات آن در کروم از ۹ جولای ۲۰۱۹ در سراسر جهان در دسترس همه‌ی کاربران قرار می‌گیرد. همانند انتشار اولیه‌ی مسدودکننده‌ی تبلیغات در سال گذشته، این تاریخ مرتبط با نسخه‌ی خاصی از کروم نیست. کروم 76 برای راه‌اندازی در ۳۰ می و کروم 77 هم برای ۲۵ جولای برنامه‌ریزی شده‌اند، به این معنی که گوگل محدوده‌ی سمت سرور مسدودکننده‌ی تبلیغات مرورگرش را گسترش می‌دهد.
گوگل سال گذشته به Coalition for Better Ads (ائتلاف برای تبلیغات بهتر) پیوست، گروهی که استانداردهایی خاص را برای چگونگی بهبود و ارتقا تبلیغات برای مصرف‌کنندگان به صنایع ارائه می‌دهد. در ماه فوریه و به تبعیت از تعریف ائتلاف، کروم مسدود کردن تبلیغات (شامل آن‌هایی که متعلق به گوگل هستند یا توسط آن ارائه می‌شوند) بر روی وب‌سایت‌هایی که پیام‌های تبلیغاتی ناسازگار را نمایش می‌دادند، آغاز کرد. زمانیکه کاربر کروم به صفحه‌ای می‌رود، فیلتر تبلیغات این مرورگر بررسی می‌کند که آیا این صفحه متعلق به سایتی است که استانداردهای Better Ads را نقض می‌کند یا خیر. اگر این چنین باشد، تبلیغات آن‌ها با الگوهای شناخته شده‌ی مرتبط با پیام‌ها چک می‌شوند و از نمایش هر نوع تبلیغ مخالفی ممانعت می‌کند.
از آنجایی که ائتلاف برای تبلیغات بهتر در هفته‌ی جاری استانداردهایش را در آمریکای شمالی و اروپا گسترش داد تا تمامی کشورها را پوشش دهد، گوگل هم روند مشابهی را دنبال کرد.
بر روی دسکتاپ و موبایل به ترتیب ۴ و ۸ نوع تبلیغات وجود دارند که این ائتلاف در تلاش برای مسدود کردن آن‌ها است. این انواع در شکل زیر آمده‌اند:

استراتژی گوگل در این باره ساده است، شرکت از کروم برای قطع یا کاهش درآمد ناشی از تبلیغات این چنینی وب‌سایت‌های متخلف استفاده می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه