ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲ آذر

به گزارش پیوست، بعد از مدت‌ها سکوت خبری در مورد فعالیت اپراتور فیبرنوری (شرکت ایرانیان نت‌) لطف‌الله سبوحی، مشاور رئیس هیات مدیره‌ی شرکت زیرساخت به عنوان مدیرعامل جدید این اپراتور جایگزین محسن باقری چناری شد. سبوحی چهارمین مدیرعاملی است که از زمان شروع به کار اپراتور چهارم (سال ۹۱) برای این سمت انتخاب می‌شود.
سبوحی در حالی به عنوان مدیرعامل جدید ایرانیان نت انتخاب شده که هیچ‌کدام از تعهدات این اپراتور برای اتصال منازل و بنگاه‌های اقتصادی به فیبرنوری انجام نشده است. چندی پیش محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه‌ی نوزدهمین نمایشگاه تلکام در پاسخ به پیوست در خصوص آخرین وضعیت پروانه‌ی اپراتور فیبرنوری اعلام کرد که با توجه به عقب ماندن ایرانیان‌نت از انجام تعهداتش، دوران محافظت از پروانه این اپراتور حذف و از این به بعد با این اپراتور مانند دیگر دارندگان پروانه‌ی FCP رفتار خواهد شد.
همچنین محسن باقری چناری، مدیرعامل پییشین این اپراتور نیز در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرده بود بعد از انصراف شرکت MTN آفریقای جنوبی از سرمایه‌گذاری در این اپراتور، آن‌ها در حال مذاکره با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای کاهش تعهدات پروانه‌ی خود هستند.
پروانه‌ی اپراتور فیبرنوری در سال ۹۱ به شرکت ایرنیان‌نت واگذار شد و بر اساس پروانه قرار بود این شرکت از زمان ارایه‌ی پروانه تا ۸ سال بعد، ۶٫۸ میلیون پورت فیبرنوری با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه را به کاربران خانگی و بنگاه‌های اقتصادی برساند. اما این شرکت بعد از بارها تلاش برای تمدید دوران انحصار پروانه‌اش تاکنون تنها در نمایشگاه بین‌المللی تهران ۵ هزار پورت و در یکی از مراکز استان البرز ۲۰ هزار پورت آماده‌ی واگذاری دارد.
لطف‌الله سبوحی پیش از این مشاور رئیس هیات‌مدیره‌ی شرکت زیرساخت بود و قبل‌تر از آن نیز در سمت قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشغول به کار بوده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه