سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ اسفند

به گزارش آی‌تی ایران، بعد از ماه‌ها انتظار و انتشار خبرهای متعدد، بالاخره شرکت سونی مشخصات فنی جدیدترین کنسول بازی خود یعنی پلی استیشن 5 را منتشر کرد.
این کنسول از پردازنده هشت هسته‌ای AMD Zen 2 با حداکثر فرکانس 3.5 گیگاهرتز (متغیر) و پردازنده گرافیکی AMD RNDA 2 با قدرت 10.28 ترافلاپسی و 36 واحد محاسباتی با فرکانس 2.23 گیگاهرتز (متغیر) بهره می‌برد.
پلی استیشن 5 همچنین به رم 16 گیگابایتی GDDR5 و حافظه اس‌اس‌دی 825 گیگابایتی مجهز شده است. به گفته سونی، این حافظه از سرعت بالایی در اجرای بازی‌ها برخوردار است. در تست‌های صورت گرفته مشخص شد که در پلی استیشن 4، لود شدن یک گیگابایت اطلاعات حدود 20 ثانیه به طول می‌انجامد اما سونی پیشتر اعلام کرد که می‌خواهد امکان لود شدن پنج گیگابایت اطلاعات را تنها در یک ثانیه فراهم کند. این یعنی پلی استیشن 5 می‌توان در 0.27 ثانیه، دو گیکابایت اطلاعات را لود کند.
سونی همچنین امکان اضافه کردن حافظه اس‌اس‌دی را نیز برای آن‌هایی که به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند، فراهم کرده است. در این کنسول از سخت‌افزار صوتی Tempest Engine استفاده شده که می‌تواند صدایی بسیار باکیفیت را ارائه دهد. همچنین آن‌هایی که از اسپیکرهای تلویزیون و یا ساندبارها استفاده می‌کنند، باید گفت که پلی استیشن 5 قادر است صدایی محیطی مجازی را پخش کند.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه