تکنولوژی
مصطفی طبری۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۷ مهر

همه می دانیم که گوگل به احتمال زیاد فردا یک معرفی رسمی از گوشیNexus 6P  خواهد داشت، اما جالب اینکه یک روز مانده به این اتفاق، اطلاعات تقریباً کاملی از این محصول بر روی اینترنت منتشر شد.
همانطور که در شایعات گذشته دیده بودیم، این گوشی از یک نمایشگر 5.7 اینچی AMOLED با وضوح WQHD، بدنه فلزی Unibody، چیپست اسنپدراگون 810 ورژن 2.1 کوالکام و 3 گیگابایت حافظه رم بهره خواهد برد.
ابعاد رسمی گوشی 159.4 x 77.8 x 7.3 میلی متر اعلام شده که آن را از نکسوس 6 سال 2014 کوچکتر نشان می دهد. همچنین بیرون زدگی لنز دوربین پشتی نیز ظاهراً کمتر شده که خبر خوبی است.


اگرچه ابعاد گوشی برای نگه داشتن در دست نسبت به نکسوس 6 بهبود پیدا کرده اما باز هم شاهد یک باتری بزرگ 3450 میلی آمپری هستیم که جای تقدیر دارد. همچنین Gorilla Glass 4 وظیفه محافظت از نمایشگر گوشی را دارد.
رنگ های در نظر گرفته شده برای نکسوس 6پی شامل آلومینیومی، گرافیتی، یخی و طلایی(مخصوص ژاپن) بوده و این گوشی در سه حجم 32، 64 و 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد.
در بخش عقب گوشی شاهد یک دوربین 12.3 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 هستیم که از یک سنسور بزرگ با قابلیت ثبت پیکسل هایی با ابعاد 1.55 میکرون هستیم. این افزایش ابعاد پیکسل ها از لحظا تئوری منجر به عملکرد بهتر دوربین در شرایط نوری نامطلوب خواهد شد.


در واقع این ویژگی مشابه چیزی است که در فناوری آلتراپیکسل موجود در One M8 اچ تی سی دیده بودیم. در این فناوری اگرچه تعداد پیکسل ها(یا به تعبیر عمومی مگاپیکسل) کمتر است، اما به لطف بزرگتر بودن آن ها، عملکرد بهتری را شاهد خواهیم بود.
برای مثال iPhone 6S و 6S Plus هر دو از یک سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می برند، اما ابعاد هر پیکسل 1.22 میکرون می باشد، در صورتی که سنسور 8 مگاپیکسلی آیفون 6 پیکسل هایی با ابعاد 1.5 میکرون را ثبت می کرد.
Galaxy Note 5 و Galaxy S6 نیز از دوربین هایی با سنسورهای 16 مگاپیکسلی و توان ثبت پیکسل های 1.12 میکرونی بهره می برند. این موضوع در مورد LG G4 نیز صادق است، اما Nexus 6P تا الان بهترین وضعیت را در این زمینه دارد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

احتمالاًNexus 5X وNexus 6P در 29 سپتامبر معرفی خواهند شد