ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۳۱ مرداد

به گزارش مهر به نقل از سازمان فضایی ایران، در ادامه‌ی نشست‌های فنی سازمان فضایی ایران با نقش آفرینان صنعت فضایی کشور، ظرفیت‌های توسعه‌ی بازار خدمات مخابرات ماهواره‌ای با حضور مدیران ارشد شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی این خدمات (SAP) مورد بررسی قرار گرفت.
در این نشست، علی صادقی نائینی معاون توسعه‌ی کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران با اشاره به ظرفیت‌های توسعه‌ی بازار خدمات مخابرات ماهواره‌ای گفت: مخابرات ماهواره‌ای در سطح جهان دارای بازار گسترده‌ای از خدمات بوده و اپراتورهای بین‌المللی و منطقه‌ای، حجم اقتصاد قابل توجهی در این حوزه دارند.
صادقی نائینی گفت: با توجه به اینکه پروانه‌ی اپراتوری بهره‌برداری از ماهواره‌ی مخابراتی در آینده نزدیک توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات صادر خواهد شد، لذا در این نشست ظرفیتی که با صدور پروانه‌ی مذکور به منظور ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در حوزه‌ی مخابرات ماهواره‌ای کشور ایجاد خواهد شد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
معاون توسعه‌ی کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران با تاکید بر لزوم توسعه‌ی خدمات مبتنی بر ماهواره در کشور توسط بخش خصوصی خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد سازمان فضایی ایران در این خصوص، مشکلات و چالش‌های پیش‌روی شرکت‌های SAP به منظور توسعه‌ی بازار خدمات مخابرات ماهواره‌ای در کشور مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: از جمله مواردی که شرکت‌های SAP بدان اشاره داشتند تقاضای افزایش پهنای باند در اختیار سازمان فضایی به منظور بهره‌برداری این شرکت‌ها از پهنای باند مذکور، جهت ارائه‌ی خدمات ماهواره‌ای به کاربران نهایی در حوزه‌های مختلف از جمله شبکه‌ی بانکی و ارتباطات روستایی است.
صادقی نائینی افزود: مقرر شد در جلسات آتی روی میزان پهنای باند مورد نیاز شرکت‌های SAP بحث و تبادل نظر صورت پذیرد تا با همکاری و تعامل لازم و تلاش حداکثری، نیاز مورد نظر رفع شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه