تکنولوژی
سید سجاد احمدی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۷ تير

اگر طرفدار Lenovo هستید و از شنیدن حفره های امنیتی موجود در سیستم هایش زیاد خوشتان نمی آید باقی خبر را نخوانید! محقق امنیتی سیستم ها آقای Dymtro Oleksiuk حفره ای در دستگاه های Lenovo پیدا کرده که به واسطه آن هکرها می توانند به هسته سیستم عامل دسترسی پیدا کنند، بر اساس بیانیه این شخص در Github فریم وار مشکل ساز توسط اینتل برای Lenovo فرستاده شده و Lenovo بدون ایجاد تغییرات دیگر از آن استفاده کرده است. در این صورت به نظر می رسد دستگاه های HP Pavillion ساخته شده از سال 2010 نیز این مشکل را دارا می باشند.
Lenovo در این باره اظهار داشته که در تلاش برای راضی کردن Oleksiuk برای منتشر نکردن این خبر بوده گرچه فایده ای هم نداشته است. Lenovo در این باره گفته که این مشکل امنیتی از کدی معمول وارد سیستم هایش شده که از طرف Intel به او رسیده است. این شرکت زیاد بر سر اینکه مشکل را به گردن Intel بیاندازد پافشاری نمی کند و به همین اطلاعیه کوتاه بسنده کرد، اما همین اظهارات نیز برای مقصر کردن غیر مستقیم Intel به نظر کفایت می کند. Lenovo اضافه کرده که مشکل را در کمترین زمان ممکن حل خواهد کرد.
گرچه در این بین تئوری دیگری نیز محتمل به نظر می رسد؛ این کد از عمد و به عنوان یک راه نفوظ در سیستم قرار داده شده باشد. با اینکه Oleksiuk بر این نکته تاکید چندانی نکرد اما بیانیه رسمی شرکت Lenovo سوال هایی بدون جواب در ذهن ما به وجود می آورد برای مثال می گوید که:«هویت شخص مسئول را برملا خواهد کرد» از آنجا که نمی داند این مشکل چرا و چگونه و توسط چه کسی به وجود آمده است. با این وجود به نظر ما اگر CIA یا هر شرکت جاسوسی دیگری پشت این قضایا باشد من و شما از آن اطلاعاتی بدست نخواهیم آورد، از آنجا که انقدر وارد هستند که مدرکی از خود بر جای نگذارند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

نگاهی به تلفن Tango و قابلیت های آن