ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ خرداد

به گزارش شرکت مخابرات ایران، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اتمام مهلت اپراتورهای موبایل برای اجرای مصوبه جدید خدمات ارزش افزوده تلفن همراه خبر داد.
حسین فلاح جوشقانی در توئیتر گفت: ۱۵ خرداد ۹۹ مهلت پایانی اپراتورها برای اجرای مصوبه موسوم به «پایان وس» است.
وی ادامه داد: بنابر بررسی‌ها، زیرساخت لازم برای اجرای مصوبه ۳۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در اپراتورهای همراه اول و ایرانسل آماده است و اپراتور رایتل بنا دارد کل خدمات ارزش افزوده تلفن همراه را متوقف کند.
معاون وزیر ارتباطات با تاکید براینکه این مصوبه از دوشنبه پیش رو، لازم الاجرا است، گفت رگولاتوری از۱۴ خردادماه با ابلاغ نامه‌ای به اپراتورهای موبایل از آنها خواست تا خدمات ارزش افزوده را مطابق با مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به مشترکان ارائه دهند.
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در آخرین جلسه سال ۹۸ با توجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی، الحاقیه‌ای برای مصوبه ۲۴۸ درباره ارائه و استفاده از خدمات ارزش افزوده موبایل تصویب کرد.
این مصوبه به دلیل وجود برخی چالشها در ارائه خدمات ارزش افزوده و ناآگاهی برخی از مشترکان در مورد شرایط و هزینه‌های عضویت، روش‌های استعلام وضعیت عضویت و یا لغو آن به تصویب رسید و قرار بود از ۱۵ اردیبهشت سال ۹۹ اجرا شود که با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و موانع فنی برای پیاده سازی فرآیندهای مناسب در شبکه اپراتورها برای اجرای مفاد مصوبه، این زمان بندی تا ۱۵ خردادماه تمدید شد.
در مصوبه جدید رگولاتوری، موضوع اعتبار خدمات ارزش افزوده پیش‌بینی شده است که بر اساس آن مشترک می‌تواند بسته خدمات ارزش افزوده را با قیمت مشخصی خریداری کند و اپراتورها نیز صرفاً به مشترک اجازه می‌دهند خدمات ارزش افزوده را تا سقف اعتبار تعیین شده فعال کند. در همین حال هرگونه مبلغی که بابت خدمات ارزش افزوده از مشترکان تلفن ثابت و یا تلفن همراه دائمی یا اعتباری کسر می‌شود باید از محل اعتبار تعیین شده باشد.
دارندگان پروانه هم موظف هستند پس از دریافت درخواست خدمات ارزش افزوده از سوی مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده از آن را به مشترک اطلاع داده و حداکثر تا سقف اعتبار خدمات ارزش افزوده مشترک، سرویس درخواستی را برای وی فعال کنند.
هرگونه تمدید یا فعال سازی دوباره اعتبار خدمات ارزش افزوده باید پس از درخواست مجدد از سوی مشترک انجام شود.
دارنده پروانه موظف است پس از پایان اعتبار خدمات ارزش افزوده، پیامکی مبنی بر پایان اعتبار این خدمات برای مشترک ارسال کند و برای مشترکین تلفن ثابت و همراه دائمی به صورت جداگانه صورتحساب صادر کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه