ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۵ مهر

به گزارش ایسنا معاون شرکت مخابرات ایران با تاکید بر لزوم اصلاح نظام تعرفه‌گذاری در خدمات ارتباطی گفت: باید متناسب با تورم و سود منطقی اپراتور آبونمانی برای تلفن ثابت در نظر گرفته شود همچنین در حوزه‌ی اینترنت مشترکین باید با پرداخت هزینه‌ی ثابت از خدمات مختلف بهره ببرند.
داود زارعیان امروز در یک نشست خبری در نمایشگاه تلکام با اشاره به اصلاح نظام تعرفه‌گذاری اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوه‌ی استفاده‌ی مردم از ارتباطات و همچنین رشد فناوری در طول این سال‌ها تغییر کرده، نظام تعرفه‌گذاری تلفن ثابت، همراه و ADSL نیز باید تغییر کند. اگر بنا باشد اقدام به تعرفه‌گذاری بر اساس دقیقه و پالس و فاصله باشد، پاسخگو نیست.
وی خاطرنشان کرد: باید در تلفن ثابت متناسب با تورم و سود منطقی برای اپراتور یک آبونمان ثابت پیش‌بینی شود. همچنین در بحث ADSL باید مدل کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گیرد. اکنون در کشورهای توسعه‌یافته از مشترکین هزینه‌ی ثابت گرفته می‌شود و آنها می‌توانند از همه‌ی خدمات استفاده کنند.
معاون شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته ۱۰۰ تا ۷۰ درصد درآمد اپراتورها بدون ریسک است اما در کشورهایی مانند ایران ۹۰ تا ۹۷ درصد درآمد با ریسک و تنها ۳ تا ۱۰ درصد بدون ریسک است که این روند باید اصلاح شود.
زارعیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعرفه‌ی ۵۰ درصدی اینترنت برای برخی از سایت‌های داخلی برای همه‌ی سایت‌ها تعمیم‌پذیر است، توضیح داد: برنامه‌ای که ما برای کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌ی اینترنت برای ۵۰۰ سایت دنبال کردیم، به همه‌ی سایت‌ها قابل تعمیم است. البته این کار هزینه دارد. در نهایت با طرح یکپارچگی در CRMها می‌توان به آن اقدام کرد.
وی با بیان اینکه فروش بسته‌های مخابراتی در حال حاضر در دو استان آغاز شده افزود: فروش بسته‌هایی شامل اینترنت داخلی و بین‌الملل و مکالمه‌ی شهری و بین شهری در استان‌های قم و مازندران آغاز شده است. باید میزان استقبال و استفاده‌ی مردم از این بسته‌ها را مشاهده کرد تا بتوان از آن برای سایر استان‌ها بهره برد.
معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه باید مطالعه‌ی دقیقی از میزان مصرف اینترنت در کشور داشت، اظهار کرد: تلاش جهانی این است که تا سال ۲۰۳۰ سرانه‌ی مصرف اینترنت یک خانوار به ۱۰۰ گیگابیت در ماه برسد. ما نیز باید ببینیم می‌خواهیم چه هدفی را دنبال کنیم. همچنین توسعه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات در این زمینه تاخیر زیادی دارد. اگر شبکه را به نحوی توسعه دهیم که ۷۰ تا ۸۰ درصد مصرف اینترنت داخلی باشد، در تعرفه‌گذاری تاثیر زیادی خواهد داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه