ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۶ آذر

معاون علمی رئیس جمهور اظهار داشت: برخی از شرکت‌های استارت‌آپی به طور هفتگی 10 درصد رشد دارند بنابراین شرکت‌های حال حاضر حمل و نقل نمی‌توانند با این شرکت‌ها رقابت کنند.
سورنا ستاری در اختتامیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه خوشبختانه پنج ماه اخیر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه هوشمندسازی در حمل و نقل رخ داده است اظهار داشت: اخیرا توانستیم با شرکت‌های داخلی در حوزه ساخت تجهیزات رادارهای هواشناسی اقداماتی انجام دهیم و قرار بر این است که ساخت بخشی از این تجهیزات از طریق شرکت‌های داخلی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان انجام شود.
معاون علمی رئیس جمهوری ادامه داد: هوشمندسازی‌ها در چند ماه اخیر در حوزه حمل و نقل روند رو به رشدی داشته اما هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله داریم.
وی با تاکید بر اینکه باید بین هوشمندسازی و الکترونیکی شدن بسترها تفاوت قائل شویم، گفت: هوشمندسازی این نیست که دیتاهای معمولی را الکترونیکی کنیم بلکه در هشمندسازی باید پلتفرومی ایجاد شود تا تعاملات و ارتباطات از این طریق باشد.
معاون رئیس جمهور تاکید کرد: بازیگران سنتی حوزه حمل و نقل به هیچ عنوان نمی‌توانند با جوانان استارت‌آپی رقابت کنند. بازیگران سنتی با ادامه این روند صد در صد بازنده هستند و تنها راه نجات آنها این است که در این پلت‌فروم‌ها مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند.
ستاری با تاکید بر اینکه رشد شرکت‌های استارت‌آپی بسیار سریع است، تاکید کرد: برخی از شرکت‌های استارت‌آپی به طور هفتگی 10 درصد رشد دارند بنابراین شرکت‌های حال حاضر حمل و نقل نمی‌توانند با این شرکت‌ها رقابت کنند.
وی افزود: توصیه من به تمام بازیگران سنتی حوزه حمل و نقل این است که در این بازار سرمایه‌گذاری کنند و اگر امروز وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه نشوند بازار را از دست می‌دهند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه