ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ آبان

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری در نشست مشترک با محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه استارتاپ‌ها حوزه‌ی جدیدی در ارائه‌ی خدمات ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه‌ی توزیع کالا می‌توانند اتفاق‌های خوبی را رقم بزنند و به پلتفرمی برای تنظیم بازار تبدیل شوند.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌ی توزیع کالا را اتفاقی مناسب دانست و ابراز کرد: بوروکراسی اداری و سیستم تأمین مالی دو مشکل شرکت‌های دانش بنیان و کسب‌وکارهای فناورانه است که باید مورد توجه بیشتری قرار گرفته و برای رفع آن اقداماتی انجام شود. در دو سال گذشته شاهد سرمایه‌گذاری قابل توجهی در استارتاپ‎های خدماتی هستیم که این مسئله نشان‌دهنده‌ی توسعه‌ی فعالیت شرکت‌های فناور خدماتی است.
رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های فناور گفت: کاهش هزینه‌ها و ورود فناوری روز دنیا به صنایع دو مزیت استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوین است. در کشورمان نیز با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه‌ی خودرو می‌توان فعالیت‌های خوبی برای حل مشکلات زیست محیطی انجام داد.
ستاری وضعیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه‌ی فناوری مانند بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این شرکت‌های فناور ممکن است زمان طولانی‌تری برای شکوفایی اقتصادی نیاز داشته باشند، اما همانطور که شاهد هستیم توانسته‌اند گام‌های بزرگی همچون صدور دارو به روسیه را بردارند.
وی همچنین انجام پروژه‌های ویژه همچون تولید خودروی برقی و اینترنت چیزها را با محوریت بخش خصوصی در دستور کار معاونت علمی اعلام کرد.
در پایان نشست قرار شد کمیته‌ی مشترکی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای رسیدن به نقشه‌ی راه و زبان مشترک و نظام‌مند کردن همکاری‌ها تشکیل و پیگیری شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه