ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ بهمن

گروهی از کاربران در فضای مجازی درباره اختلال شبکه اجتماعی اینستاگرم و کندی ارسال و دریافت پیام در بخش Direct این شبکه‌ اجتماعی آن نظرات مختلفی را مطرح کرده‌اند.
به دنبال این اختلال‌ها، این گمانه‌زنی از سوی برخی کاربران مطرح می‌شود که قدم‌هایی برای فیلتر شدن این شبکه اجتماعی برداشته شده است. برای نمونه یکی از کاربران در توئیتر خود کند شدن مقطعی اینستاگرم را مشابه به کند شدن تلگرام و وایبر قبل از فیلتر شدن رسمی آن‌ها دانسته است.
در مقابل این اظهار نظرها اما وزارت ارتباطات هر گونه اختلال در این شبکه اجتماعی از داخل را رد می‌کند.
حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به سوال پیوست در مورد چرایی اختلال‌ در اینستاگرم می‌گوید:‌ «تاکنون گزارشی از اختلال در شبکه اینستاگرم به دست ما نرسیده و با هیچ اختلالی در این شبکه مواجه نشده‌ایم. هیچ تغییری هم در شبکه زیرساخت ایجاد نکرده‌ایم که این تغییر منجربه ایجاد اختلال در اینستاگرم شود.»
فتاحی اعلام می‌کند کاربران در صورت مشاهده اختلال در این شبکه به آدرس الکترونیکی help@tic.ir مورد اختلال خود را گزارش کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برنامه‌های مختلف از تلاش برای آزادسازی خدمات انحصاری این وزارتخانه خبر داده است. در همین زمینه سال گذشته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که تا شهریور ماه سال ۹۷ آزادسازی در بخش مکالمات بین‌الملل کلید خواهد خورد. اما حالا نزدیک ۵ ماه از این وعده گذشته و هنوز در این زمینه آزادسازی رخ نداده است.
فتاحی در پاسخ به این سوال پیوست که دلیل تاخیر در آزادسازی مکالمات بین‌الملل چیست اعلام می‌‌کند:‌ «این طرح در دستور کار کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار دارد و از جمله مهم‌ترین عواملی که باعث کند شدن اجرای آن شد هم بر سر توافق استخراج یک مدل اقتصادی است که به نفع همه‌ی فعالان این بازار باشد.» فتاحی تاکید می‌کند که این طرح تا قبل از شروع سال ۹۸ تصویب و در نهایت اجرا خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه