ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۷ اسفند

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از اختصاص 300 گیگابیت بر ثانیه پهنای باند رایگان به پیام‌رسان‌های مورد تایید شورای عالی فضای مجازی خبر داد.
صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با خبرنگار ایرنا درباره‌ی اینکه تاکنون چه حمایتی از پیام‌رسان‌های داخلی انجام شده است، اظهار داشت: با توجه به مصوبات شورای عالی فضای مجازی و دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکنون حدود 300 گیگایبت بر ثانیه، پهنای باند رایگان در اختیار پیام‌رسان‌های بومی قرار گرفته که نه تنها محدودیتی برای افزایش آن وجود ندارد بلکه این ظرفیت از ظرفیت تلگرام بیشتر است.
وی ادامه داد: این حمایت‌ها در راستای تحقق سیاست دولت تدبیر و امید، شورای عالی فضایی مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تقویت شبکه‌های پیام‌رسان داخلی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه کرد: علاوه بر حمایت‌های مالی، امکانات فنی شامل 3 رک به صورت هم‌مکانی، مرکز ترافیک داده (IXP) با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه در اختیار آنها قرار گرفته است.
عباسی شاهکوه با اشاره به حمایت‌های بیشتر از این پیام‌رسان‌ها در مراحل بعد، خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت برای گسترش و توسعه‌ی تولید محتوای بومی نیز علاوه بر ارائه‌ی تسهیلات بانکی، نسبت به تامین زیرساخت‌های ارتباطی و ارائه‌ی خدمات فنی شامل پنج مرکز ترافیک داده دیگر (10G IXPیا NIN) و 5 رک هم مکانی به صورت رایگان اقدام خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با هدف حفظ و صیانت از هویت ملی و دینی و صیانت از حقوق شهروندی و حریم خصوصی برای توسعه‌ و تسهیل تولید محتوای بومی، شبکه‌های پیام‌رسان اجتماعی داخلی را تحت حمایت همه جانبه قرار داده است.
هفدهم بهمن ماه حسن روحانی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه فضای مجازی را باید به یک فرصت بزرگ تبدیل کنیم، گفت: دولت مصمم است شبکه‌های اجتماعی داخلی و پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه