ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۳ بهمن

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پنلی با عنوان «بررسی مشکلات قانونی استارتاپ‌ها» که در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل برگزار شد، دلیل برخورد دولت با شرکت‌های استارتاپی را کندی و منعطف نبودن دولت معرفی کرد و اینکه با این شرایط دولت راهکاری جز فیلتر به نظرش نمی‌رسد.
به گزارش پیوست، در این پنل بزرگترین مشکلی که فعالیت کسب‌وکارهای نوپا در کشور را با چالش روبه‌رو می‌کند فیلترینگ و یا تهدید به فیلترینگ اعلام شد.
امیر ناظمی در پاسخ به سوال آرش برهمند، سردبیر ماهنامه پیوست به عنوان مدیر این پنل که چرا در حال‌حاضر اکثر شکایت و درخواست فیلتر از سمت دولت به قوه‌قضاییه ارسال می‌شود گفت: «در فضای استارتاپی کشور با شرکت‌هایی روبه‌رو هستیم که موفق هستند و بعد از گذشت مدتی این موفقیت به معضلی برای دولت تبدیل می‌شود چراکه دولت یک بدنه کند و غیر منعطفی دارد و وقتی می‌بیند یک استارتاپ در کشور توانسته موفق شود شروع به تشکیک در مسئله می‌کند و در اولین راه حل دستور به فیلتر می‌دهد.»
ناظمی ادامه داد که دولت در تلاش برای محدود کردن اندازه رشد فعالیت و گسترش استارتاپ‌ها است و این در حالی است که نمی‌توان یک کسب‌وکار را در یک اندازه نگه داشت تا بیشتر از انتظار دولت رشد نکند.
او همچنین تاکید کرد لزوما هم دولت با شرکت‌های بزرگ و موفق استارتاپی مشکل ندارد و گاهی وقت‌ها مردم هم دید مثبتی نسبت به استارتاپی که بزرگ می‌شوند ندارند. او در توضیح این موضوع اعلام کرد:‌ «یک پیمایشی انجام شده که نشان می‌دهد مردم ایران به صورت کلی هم نظر مثبتی به شرکت‌هایی که بزرگ می‌شوند ندارند و آن‌ها را در تعارض با مفهوم عدالت می‌دانند.» بر اساس اظهارات او این باور به صورت ناخودآگاه هم روی برخورد با استارتاپ‌های بزرگ در کشور از سمت دولت یا هر نهاد دیگری تاثیر می‌گذارد.
ناظمی همچنین در این پنل اعلام کرد که مشکل برخورد با شرکت‌های استارتاپی یک مسئله کاملا جامعه‌شناسی است که باید با راه‌حل جامعه‌شناسی هم حل شود. ناظمی در این زمینه گفت:‌ «دولت باید یاد بگیرد منعطف باشد و هم‌پای تغییراتی که شرکت‌های استارت‌آپی در کشور ایجاد می‌کنند قدم بردارد و این تغییرات را هم قبول کند.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه