ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۴ فروردين

مخالفان راه‌اندازی شبکه جدید دیتای 5G در هلند چندین برج مخابراتی را تخریب کرده‌اند. عاملان این کار ریسک‌های احتمالی سلامتی و نقض حریم شخصی را دلایل اصلی این کار عنوان کرده‌اند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، روزنامه De Telegraaf هلند گزارش داده است که معترضان تعدادی از برج های شبکه های سلولی اپراتورها را برای اعلام مخالفت درخصوص راه اندازی شبکه جدید 5G هدف قرار داده اند.
تعدادی از این برج ها در روتردام، لیزل، بیسد و نوئنن با آتش به شدت آسیب دیده اند. راب بانگلار، مدیر موسسه Monet که مسوولیت مکان یابی برج های موبایل و هماهنگی با دولت از سمت اپراتورهایی از جمله KPN، T-Mobile و وودافون را برعهده دارد، این خبر را اعلام کرده است.
به گفته او، اپراتورها در تلاش زیادی هستند تا شبکه های تلفن همراه شان را سرپا نگه دارند و باکس انتقال 5G نیز یکی از سایت هایی است که مورد حمله قرار گرفته است.
باگلار گفته است که دسترسی به یک زیرساخت دیجتالی قابل اعتماد ضروری است. ارتباطات به صورت مجزا برای بیمارستان ها و مراقبت های خانگی مورد نیاز است و در این میان کسانی عامدانه شبکه های ارتباطی را به آتش کشیده اند که غیرقابل درک و غیرقابل پذیرش است.
واحد امنیت و مقابله با تروریسم دولت هلند در اطلاعیه ای اعلام کرد که حوادث متعددی درخصوص آنتن های پخش در هفته گذشته ثبت شده است که مخالفت با راه اندازی شبکه 5G یکی از دلایل احتمالی آن به شمار می رود. این یک چالش توسعه است و حملات مشابهی نیز اخیرا در بریتانیا رخ داده است.
گروه های مختلف اخیرا در هلند مخالفت خود با راه اندازی شبکه 5G را اعلام کرده اند که بخش عمده دلایل آنها به نگرانی های سلامتی ناشی از امواج رادیویی باز می گردد که ممکن است برای سلامت انسان ها مضر باشد. برخی دیگر معتقدند که این شبکه ها می تواند حریم خصوصی آنها را نقض کند.
در ماه ژانویه نیز صدها نفر در میدان دام شهر آمستردام به منظور اعلام مخالفت خود برای راه اندازی شبکه 5G به دلیل در معرض خطر قرار دادن سلامتی شان گردهم آمدند.
اپراتورهای بزرگ مخابراتی این کشور منتظر برگزاری مزایده طیف فرکانسی در ماه ژوئن هستند و قبل از اینکه به صورت سراسری در کل کشور شبکه 5G راه اندازی شود، مرحله آزمایشی آن درحال برگزاری است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه