تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۸:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ شهريور

CB Insights که یک تحلیلگر در زمینه فعالیت های صنعتی است، در ابتدای ماه جاری اعلام کرد که سرمایه گذاری بر روی اینترنت اشیاء پس از سال ها رشد نزولی پیدا کرده است. با این حال سرمایه گذاری های جدید همچنان وجود دارد، و ما در این گزارش 7 شرکت جالب در این حوزه را معرفی خواهیم کرد.

Afero

تاسیس: 2014، محل فعالیت: لوس آلتوس، بودجه: 20.3 میلیون دلار به علاوه سرمایه گذاری از سوی سامسونگ
ماژول های بلوتوث، سرویس های ابری و ابزارهای توسعه عرضه شده توسط کمپانی آفرو به دستگاه های اینترنت اشیاء در خانه و صنعت، امکان اتصال و جمع آوری امن اطلاعات را می دهد. نام این کمپانی از دو واژه به زبان اسپرانتو به معنای "تجارت" و "شئء" ساخته شده است، چرا که به گفته مدیران این شرکت، آن ها یک پلتفرم اتصال انتها به انتها و امن را در دنیای تجارت برای اشیاء فراهم آورده اند.
آفرو در ابتدا یک دستگاه ساخت، اما به تدریج بر روی یک پلتفرم با قابلیت ساده سازی سرویس های ابری متمرکز شد. این شرکت هم اکنون فروشنده سرویس های خود به اپل، گوگل و Danger (که یک سازنده تجهیزات موبایل است و توسط مایکروسافت خریده شد) می باشد. در شکل زیر یک ماژول این شرکت را می بینید که ارتباط اشیاء را از طریق ابر (کلود) فراهم می سازد.

Azeti Networks

تاسیس: 2006، محل فعالیت: برلین آلمان، بودجه: 21 میلیون دلار
شرکت آزتی از جمله شرکت های جدید (استارت آپ) به شمار نمی رود، چرا که ده سال است در بازار حضور دارد. مدیریت تجهیزات از راه دور این شرکت به صورت مشارکتی با شرکت های بزرگی چون سیسکو، اینتل و دل فروخته می شود. این شرکت بازارهای مختلفی همچون صنعت مخابرات و صنعت نفت و گاز را هدف قرار داده و ادعا کرده سیستم های آن ها در 35 کشور جهان بیش از هزار مورد نصب شده است. در شکل زیر پنل مدیریتی این سیستم را برای مدیریت تجهیزات صنعتی می بینید.

Bayshore Networks

تاسیس: 2012، محل فعالیت: Bethesda، بودجه: 6.6 میلیون دلار
فناوری امنیت سایبری در پردازش ابری برای سازمان های صنعتی حوزه فعالیت این شرکت است. سیستم مدیریت فناوری اطلاعات این شرکت (که به نوعی فایروال های آینده را تداعی می کند)، اطلاعات صنعتی را برای مشتریان در حوزه تولید، ارتباط بین خودروها و شهرهای هوشمند رصد و فیلتر می نماید. این شرکت ادعا کرده At&T، سیسکو و BAE از شرکای آینده آن خواهند بود. Bayshore ابتدا در نیویورک فعالیت می کرد اما با دریافت بودجه بیشتر به Bethesda که فعالیت امنیت سایبری بیشتری در آنجا انجام می شود، نقل مکان کرد. شکل زیر داشبورد نرم افزار این شرکت را نشان می دهد.

FogHorn Systems

تاسیس: 2014، محل فعالیت: مونتن ویو، بودجه: 12 میلیون دلار
نرم افزار تحلیل لبه شبکه (Edge) برای تجهیزات IoT صنعتی و تجاری، در حوزه تولید، صنعت سلامت و خرده فروشی محصول این شرکت است. مبنای کار این نرم افزار، پردازش مه (fog computing) است که در آن بسیاری از تحلیل ها در لبه شبکه انجام شده و بی نیاز از پرداخت هزینه به سرویس دهندگان پردازش ابری است. برای مثال در شکل زیر یک سیستم مدیریت توربین بادی بر اساس نرم افزار Foghorn دیده می شود که تولید انرژی، طول عمر و سایر پارامترهای توربین بادی را بهینه می سازد.


Helium

تاسیس: 2013، محل فعالیت: سان فرانسیسکو، بودجه: 39 میلیون دلار
حسگرهای هوشمند، نقاط دسترسی بیسیم و ابزارهای مانیتورینگ برای تجهیزات صنعتی در حوزه سلامت، غذا و حمل و نقل از محصولات این شرکت است. برای مثال حسگر Helium Green environmental دما، رطوبت، نور و حرکت را تشخیص می دهد که می تواند در جهت کاهش زمان خرابی سیستم و انطباق با قوانین جدید استفاده شود. ضمناً یکی از موسسان این شرکت Shawn Fanning است که سیستم معروف Napster را طراحی کرده بود.
در شکل زیر حسگر سبز هلیوم را می بینید.

Qadium

تاسیس: 2012، محل فعالیت: سان فرانسیسکو، بودجه: 20 میلیون دلار
این شرکت سرویس Google Street View خود را می فروشد که اطلاعاتی عمومی و بر بستر اینترنت را برای ردیابی اشیاء و حفاظت از آنها فراهم می سازد. موسسان این شرکت از مشاوران DARPA بوده اند، و یک پلتفرم حسگر مبتنی بر وب را طراحی کرده اند که به کادیوم امکان جمع آوری حجم زیادی از اطلاعات را می دهد. کاربردهای این حجم زیاد اطلاعات هنوز کاملاً واکاوی نشده است، ضمن این که موسسان آن تاکید دارند عملکرد این شرکت دفاعی است، و در جهت اقدامات حمله سایبری فعالیت نمی کند.

Soracom

تاسیس: 2015، محل فعالیت: توکیو، بودجه: 34 میلیون دلار
اپراتور شبکه مجازی با گرایش به اینترنت اشیاء، که در آسیا با نام NTT Docomo فعالیت داشت، حوزه کاری خود را به کل جهان گسترش داده است. این شرکت ماژول های معرّف هویت کاربر (یا همان سیم کارت) را برای تجهیزات می سازد که از راه های مختلفی از جمله ابر می تواند مدیریت شود. در این صورت بسیاری از پردازش ها (برای مثال رمزنگاری) را می توان به پردازش ابری منتقل کرد. این سیستم بسیاری از فناوری های ارتباطی نظیر LTE و LoRaWAN (برای ارتباط راه دور با مصرف توان کم) را پشتیبانی می نماید.

برچسب هاcool internet
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جاروبرقی روباتی neato به اینترنت اشیا ملحق میشود