سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۷ آذر

بلوتوث نسل به نسل در حال کامل شدن است. گروه استانداردسازی بی‌سیم Special Interest Group به طور رسمی مشخصات بلوتوث نسخه‌ی ۵ را به کار گرفته است. این امر راه را برای ارتقای تکنولوژی مورد استفاده در دستگاه‌های تولیدی هوشمند هموار می‌سازد.
اما این بدان معنا نیست که به زودی شاهد عرضه‌ی دستگاه‌ها با بلوتوٍث نسخه‌ی ۵ باشیم. طبق پیش‌بینی این گروه دستگاه‌های مبتنی بر این نسخه از بلوتوث ۲ تا ۶ ماه آینده روانه‌ی بازار خواهند شد.
همانند گذشته، نسخه‌ی جدید در حوزه‌ی ارتقاء کارایی بلوتوٍث بوده است. از نسخه‌ی ۵ می‌توان انتظار ۴ برابر برد بیشتر، ۲ برابر سرعت بالاتر و ۸ برابر داده‌ی ارسالی بیشتر در مسج‌های broadcast را داشت. این موارد، به خصوص برای دستگاه‌های هوشمند خانگی و اینترنت اشیاء، جایی که بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ فعلی توانمندی هوشمندسازی و اتصال کل خانه را ندارد، مناسب خواهد بود. همچنین اگر در حال استفاده از دستگاهی، احساس محدودیتی برای بلوتوٍث تجربه کرده باشید، این موارد در نسخه‌ی جدید در نظر گرفته شده است.
در نسخه‌ی ۵ ارتقاءهای ویژه‌ای برای دستگاه‌های پوشیدنی اعمال شده است. چرا که در نسخه‌های پیشین سرعت اتصال پایین بوده و با استفاده از تکنیک‌هایی سعی در کاهش اختلال با سایر دستگاه‌ها شده است.
در نسخه‌ی جدید نباید انتظار افزایش کیفیت صدا را داشت، چراکه در نحوه‌ی فشرده‌سازی صدا و پروتکل آن تغییری صورت نگرفته است.

برچسب هاBluetooth 5
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 ترفند برای بهبود بخشیدن به مصرف باتری گوشی