تکنولوژی
الناز فرجی۲:۲۴ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۸ آبان

بجز چند مورد استثنایی ، کاملا طبیعی است که فکر کنید مداربندی صوتی لپ تاپ پس اندیشه ی تولید کنندگان است ، تصمیم گیری در مورد چنین چیزهایی در پایان طراحی گرفته میشود ، زمانی که دیگر پول کمی در بساط مانده است . وصل کردن یک هدفون عالی به یک نوت بوک میتواند کمی نا امید کننده باشد و باعث میشود که دوستداران موسیقی برای کمک به سراغ درگاه های USB بروند . گرچه برخی تبدیل کننده های دیجیتال به آنالوگ usb و تقویت کننده های هدفون میتوانند از خود لپ تاپی که به آن وصلیم صدا را بهتر کنند ، و قیمتشان نیز مطابق با عملکردشان است و گزینه های کوچکتر نیز وجود دارند . برای مثال zuperDAC  از Zorloo که با موفقیت در حال جمع کردن سرمایه است ، به اندازه ی یک بند انگشت usb است و فایل های صوتی ای رزولوشن بالا را تا سقف 24 bit /192kHz  ساپورت میکند . ما چند هفته ی گذشته را صرف flac  ها  و  wav های رزولوشن بالایمان کرده ایم تا کمی موزیک بدون نقص گوش دهیم .


zuperDAC لیستی بلند از خصوصیات دارد که باید برای کسانی که گوشهایی مناسب فایل های صوتی رزولوشن بالا دارند ،  به یک تجربه ی موزیک خوشایند تبدیل شود . فزاینده سیگنال توسط یک تبدیل کننده ی دیجیتال به آنالوگ دو کاناله ی ES9018K2M Sabre  انجام شود - که باعث میشود تکنولوژی ESS بگوید " برای اپلیکیشن های قابل حمل دوستداران موسیقی  است . " - و یک آمپلیفایر هدفون  ES9601 Sabre  که برای اولین بار در کنگره ی جهانی موبایل بارسلونا  در سال 2014 به نمایش در آمد .
این جفت شدن امکان این را میدهد که یک واحد 46x23x10 mm , 16 g  از صدای دیجیتالی  با حداکثر عمق بیت  24 فرکانس نمونه ی 192 kHz  را حمایت کند . اگر بخواهیم مقایسه کنیم ، کیفیت صوتی یک صدا 16 bit  و 44.2khz رزولوشن دارد و یک dragonfly DAC 24/ 92lhz  تا ( و همچنین از تراشه ی برگردان ESS Sabre  هم استفاده میکند ) . هرچه شنوندهندگان بیشتر قادر به درک تفاوت کیفیت بین یک فایل 256 kbps( یا بیشتر)  MP2/ACC  ، کیفیت سی دی و فایل صوتی با رزولوشن 25 bit باشند یا خیر، این مسئله ,موضوع بیشتر مذاکرات بین جوامع موزیک دیجیتال است و با توجه به این که برگ برنده دست فایل های رزولوشن بالای WAV,FLAC است ، نقدهای قوی کاملا قابل درک اند .
از قدیم گفته اند که تا چیزی را تجربه نکنی نمیتوانی راجع به آن قضاوت کنی ، شما باید انقدر خوش شانس باشید که نزدیک یکی از مراکز  best buy magnolia که اخیرا ایستگاه موزیک با رزولوشن بالا اضافه کرده اند باشید و بدون اینکه پولی خرج کنید خودتان بتوانید آن را تجربه کرده و قضاوت کنید . ( اگرچه آهنگ ها ممکن است برایتان نا آشنا باشند ) . اگر تفاوتی نمیبینید ، پس از همان فرمتی استفاده کنید که بهترین کیفیت را برای گوشتان به همراه دارد . برگردیم به zuperDAC . متصل شونده ی USB مدل A در یک سر این پوشش آلمینیومی طلایی یا نقره ای وجود دارد، و یک فیش هدفون و یک نشانگر نور LED در سر دیگرش . این دومی زمانی که تقوین کننده یDAC / هدفون آماده ی کار است ، از قرمز به سبز تبدیل میشود . بیشترین خروجی 25Mw بر حسب کانال است ، و یک قسمت جدا شده ی کانال 60dB ، یک نسبت سیگنال به نویز 115 dB وجود دارد ، و تحریف هماهنگی 0.003 درصد و امپدانس (مقاومت ظاهری )خروجی که 4.7 اهم است .


اندی هو از zorloo گفت " استفاده از هدفون های 150 اهمی شاید راضی کننده به نظر برسد اما ممکن است سطح صدا و ولوم به اندازه ی کافی بلند و قوی نباشد . " بیشترین میزان امپدانسی که هدفون ها و ایرفون ها در طول این مرور استفاده کردند 50 اهم بود ، بقیه از 16 تا 32 بودند . تقویت کننده ی zuperDAC تصمیم گرفت تا بدون مشکل همه ی اینها را حل کند . تقویت کننده / DAC سازگار با سیستم هایی است که از ویندوز و سیستم عامل Mac X استفاده میکنند ، گرچه سیستم عامل مایکروسافت از USB audio class 2  ( UAC2 ) بر روی سیستم های خودش استفاده نمیکند تا کاربر ها درایور خود ZORLOO را دانلود و نصب کنند . USB ausio class 1  به حداکثر رزولوشن92 kHz/  24 bit میرسد و UAC2   به 24 bit / 192 kHz.
لپ تاپ سامسونگ استفاده شده برای این نقد، از ویندوز 7 استفاده میکرد و کسانی که گزینه ی به روز رسانی های خودکارشان روشن است ، نباید مشکلی با نصب درایور zuperZAC داشته باشند . اما مدیر های سیستم و کسانی که ترجیح میدهند به روز رسانی ها را دستی نصب کنند باید مطمئن شوند که  مجوز قسمت امنیتی مایکروسافت که سیستم را به روز رسانی میکند تا از کد SHA-2  پشتیبانی کند ، دانلود شده و قبل از نصب درایور zorloo کار میکند .
دارندگان ماشین linux نیاز دارند تا سازگاری usb audio class 2  را قبل از رانندگی چک کنند . دوستداران موزیک سیار نباید با دستگاه های ios مشکلی داشته باشند اما این ساپورت در دستگاه های قدیمی تر اندروید میتواند کمی ناقص باشد . برخی از اپلیکیشن ها مانند usb audio player pro  ، درایور درون ساختی خودشان و نسخه های جدید تر اندروید را دارند که میتواند  پشتیبانی اضافه برای usb audio باشند .
ماراتون موزیک zuperDAC
ما این تفریح رزولوشن بالایمان را با یک ویندوزلپ تاپ با فایل های 24 bit /192khz  flac  و wav در یک پخش کننده ی موزیک foobar 2000 شروع کرده و با هدفون های   crossfae M-100     v-moda گوش کردیم . zuperDAC به صورت پیوسته خروجی ای بدون انحراف و کاملا تمیز و با جزئیات ارائه کرد ، همراه با کمی گستردگی تصویر استریو برای تجربه ی گوش کردنی عمیق . ما هیچ رنگ اختصاصی تشخیص ندادیم و محدوده ی فرکانس هم بسیار خوب ارائه شد . تنها استثنا این وسط تاکیید آرام و کوچک باس بود که به ضربه ای واضح می انجامید و باس در متال های سریع مانند the vengeful one از disturbed یا قسمت ضربه ای آهنگ money راجر واترز در گروه پینک فلوید که یک جورهایی کمتر نیرومند پخش میشد  . ولی در عوض ابزار موسیقی در قسمت های زیر خوب و قوی بودند .


فراتز از موزیک دیجیتالی هارد درایو ذخیره شده ، تصویری بزرگتر برای لذت بردن بیشتر از ویدئو های یوتیوب و نتفلیکس و رادیوی آنلاین و سرویس های پخش آماده شده تا کیفیت کاملا به چشم بیاید . و نیرو دادن به یک کابل صدا از وسیله ی zorloo به یک سیستم hi-fi خانگی به نظر میرسد که ایده ی خوبی باشد و جالب توجه تر از استفاده ی مستقیم کابل از فیش صدای بالابرنده ی صدای SRS Premium است .
به ما امکان داشتن تجربه های مختلف گوش دادن با USB audio pro در صندلی ماشین ، هدفون های توگوشی T20 در حین راندن در جلو و zuperZAC متصل به تبلت و گوشی اندروید با یک کابل USB OTG داده میشود . در اینجا بین خروجی صدای فیش هدفون 3.3 mm و zuperZAC  زمین تا آسمان فاصله بود ؛ و اپلیکیشن موزیک نشان میداد که اندروید در حال محدود کردن پخش رزولوشن بالا ی 44.1 KHZ بود ، در حالیکه دستگاه Zorloo امکان رزولوشن کامل 192khz را از طریق ایرفون . 
به عبارت دیگر رزولوشن بالا به این وسیله فضایی بیشتری برای تنفس داد ، آن را گسترده تر کرد و جزئیات بیشتری مشخص شدند ، و این رضایت بیشتری را در یک سفر پر سرو صدا و یا محلی مانند رستوران آورد  . zuperDAC نیرویش را از دستگاهی میگیرد که به آن وصل شده است . مصرف نیرو حدود 70mA است و ما متوجه شدیم که  خروجی بیشتری از حد معمول نیاز بود ، حتی با نشان دادن در طول آزمایش های پخش مداوم ، باتری Galaxy note 8.0 15 درصد سریع تر از zuperDAC وصل شده پایین آمد .
تقویت کننده / DAC را به USB مک بوک Pro وصل کرده بود و بسیار عالی کار میکرد ، خروجی صدا به همان خوبی بود که انتظار داشتم . با این حال تنها به آهنگ های iTunes  و ویدئوهای یوتیوب از طریق safari  گوش میدهیم چون من یک نوت بوک اپل را قرض گرفته بودم و با این دستگاه نبود که از رزولوشن بالایمان لذت بردیم . چیز دیگری که ارزش بیان کردن را دارد گرماست . zuperDAC بعد از مدتی وصل شدن به لپ تاپ بسیار گرم شد ، کابل OTG هم دست کمی نداشت ، آنقدر گرم نبود که نشود نگهش داشت اما شاید بهتر باشد در هنگام جدا کردنش از برق کمی احتیاط کنید .
حرف نهایی
گرچه من معمولا از یک تقویت کننده /dac دسکتاپ در حین گوش دادن به موسیقی در لپ تاپ سامسونگ کارم استفاده میکنم ، ولی روکش و اندازه ی کوچکش و استفاده از نیروی اصلی نشان میدهد که به سختی میتوان از آن در برنامه های  سفر  استفاده کرد . حتی برای یک گجت سیار بودن ؛ گزینه ای  نه چندان جذاب است . zuperDAC به سختی وزن اضافه ای به تبلت یا گوشی موبایل و نصب در حرکتش میدهد ، اما امکان رزولوشن بالا را به دوست داران موسیقی میدهد تا زمانی برای گوش دادن با کیفیت داشته باشند و مجبور نباشند که یک وسیله ی رزولوشن بالا را با خود این سو وآن سو حمل کنند .
تقویت کننده / dac zorloo در طول آزمایش های ما توانایی های خود را ثابت کرد . در اینجا توسعه ی چشمگیری در پخش فشرده ی صدا در مقایسه با وصل کردن مستقیم به فیش صدای 3mm از منابع دستگاه ما وجود داشت ، اما توانایی  zuperDAC  برای پخش فایل های رزولوشن بالای غیر فشرده و کامل بدون از دست دادن رزولوشن بسیار رضایت بخش بود . برخی موانع در پایان ممکن است برای هر گوشی جالب نباشند اما وضوح ، جزئیات و فضا به این وسیله ارزش 74 دلار از فروشگاه آنلاین zorloo میدهد . ( به علاوه ی 5 دلار برای تحویل)

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا اپل پشتیبانی از موسیقی Hi-Res را به Apple Music اضافه می کند؟