نرم افزار
مصطفی طبری۹:۳۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۱ مرداد

امروزه بیش‌تر کاربران ویندوز به ویندوز ۱۰ مهاجرت کردند، ویندوزی با امکانات جدید و محیط متفاوت و امن. امنیت همیشه مهم‌ترین موضوع در سیستم‌عامل‌ها بوده است.  به گفته مایکروسافت ویندوز ۱۰ انقلابی در سیستم‌عامل ایجاد کرده است، و مسئله امنیت هم در آن مورد توجه بیش‌تری قرار گرفته است. مایکروسافت ادعا کرده است که ویندوز ۱۰ امن‌ترین سیستم‌عامل ویندوز این کمپانی است.


مهم‌ترین بهبود امنیتی ویندوز ۱۰، جایگزینی اینترنت اکسپلورر با یک مرورگر جدید به نام (Edge) است، زیرا اینترنت اکسپلورر دارای مشکلات زیادی شده است و به یک هدف برای سوءاستفاده توسط مجرمان برای حمله به کاربران ویندوز تبدیل شده بود.
مورد امنیتی دیگر در ویندوز ۱۰، پشتیبانی از انواع مختلف ورودی‌های بایومتریک است. این روش‌ها شامل اسکن عنبیه چشم، تشخیص چهره و اثر انگشت است.  "Windows Hello"، در واقع پشتیبانی سیستم عامل از احراز هویت بایومتریک است که با استفاده از اسکن چهره، اثر انگشت، عنبیه چشم و غیره اقدام به بازکردن قفل ویندوز شما می‌کند و اجازه ورود می‌دهد. با استفاده از این تکنولوژی، شما دیگر نگران فراموشی رمز عبور و هک‌ شدن آن نیستید. با احراز هویت بایومتریک وارد سیستم خود شوید و نگران ورود افراد غریبه هم در دسترسی به سیستم‌عامل خود نباشید.
از "Windows Defender" نیز به عنوان مورد امنیتی دیگر در ویندوز ۱۰ می‌توان نام برد. این حفاظت‌کننده قدرتمند که به طور مداوم به‌روز می‌شود، از سیستم عامل در برابر نرم افزارهای مخرب محافظت می‌کند و نرم افزار‌های مخرب را به سرعت شناسایی و نابود کند.
"SmartScreen" از دیگر ویژگی‌های امنیتی ویندوز ۱۰ است که این ویژگی از شما در برابر حملات فیشینگ و وب‌سایت‌هایی که سعی در سرقت هویت و اطلاعات شخصی دارند محافظت می‌کند. این سیستم پیشرفته وب‌سایت‌ها و نرم افزارها را برای بررسی تهدیدات بالقوه مورد بررسی قرار می‌دهد.
با "Family Features" در ویندوز ۱۰ نیز امکان ایجاد حساب کاربری برای کودکان وجود دارد. این حساب کاربری ویژگی‌های ایمنی زیادی دارد. ویژگی "family features" به‌شرح زیر است:
وب‌سایت‌هایی را که مخصوص بزرگسالان است برای کودکان مسدود می‌کند
مدت استفاده کودک از دستگاه را کنترل می‌کند
برنامه‌ها و بازی‌های نامناسب را مسدود می‌کند
و گزارش فعالیت را در اختیار والدین قرار می‌دهد.
همچنین مایکروسافت به زودی قابلیتی را اضافه خواهد کرد تا براساس آن والدین خرید‌هایی را که توسط حساب کاربری کودک صورت می گیرد کنترل کنند.
موارد بالا قابلیت‌های امنیتی است که در ویندوز ۱۰ اضافه شده است، و این قابلیت‌های امنیتی جدید ویندوز ۱۰، نشان‌دهنده تلاش مایکروسافت برای امنیت بیشتر در ویندوز ۱۰ بوده است، و این اقدام مایکروسافت گام بزرگی در زمینه برقراری امنیت در ویندوز ۱۰ بود.
اگر از کاربران ویندوز ۱۰ هستید تجربیات خود را با تواناتک و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه از مصرف زیاد رم توسط System process ویندوز 10 جلوگیری کنید