سرگرمی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

خوشبختانه در سال های اخیر شاهد پیشرفت صنعت بازی های کامپیوتری در کشور هستیم. این روز ها نیز با روی کار آمدن وزیر جدید ارتباطات شرایط بازی های رایانه ای هم در حال بهبود است زیرا این صنعت تنها با حمایت دولت و بخش های خصوصی پیشرفت خواهد کرد. یکی از سازمان‌های موفق در این عرصه، بنیاد ملی بازی های رایانه ای است که می‌کوشد تا نتیجه ی زحمات سازندگان و توسعه دهندگان بازی های ایرانی را بی جواب نگذاشته و با ارتباطات خود پلی باشد برای انتقال و معرفی این دستاوردها در عرصه های جهانی. همانطور که در خبر های گذشته به مراسم رونمایی از سه بازی جدید ایرانی پرداختیم. یکی از بازی های موفق ایرانی شیطان در پایتخت است که از گرافیک خوبی برخوردار است.
موضوع این بازی به جریانات سال 1332 یعنی کودتای سیاه باز می‌گردد که یکی از حوادث شوم و سیاه در تاریخ گذشته‌ی کشورمان را رقم می‌زد. بازی پایتخت قصد دارد این کودتای ننگین را به جوانان و نوجوانان امروز که شاید کمتر از تاریخ کشور مطلع باشند، روایت کند.
داستان کودتا از شهر رشت در استان گیلان شروع می‌شود. اغلب ما فکر می‌کنیم تمام ذخایر نفتی کشورمان مربوط به جنوب کشور است اما این جریان با رمز " نفت شمال" در بازه‌ی سال های 1331 تا 1332 اتفاق می افتد، سال های سیاهی که شمال کشور را دستخوش حوادثی شوم کرده بود.
این بازی کلاسیک در سبک ماجرایی- کاراگاهی است. گیمر برای کشف حقایق و مدارک باید در محیط اطراف خود جستجو کند. از شاهدان و مظنونین بازجویی کند. او باید با جستجو و یافتن سر‌نخ های پنهان شده در اطرافش به حل معما و ادامه ی داستان بپردازد تا راز قتل های زنجیره ای را در شمال کشور برملا سازد. تمامی مراحل این بازی بر اساس مستندات تاریخی ساخته شده است.
پس از ملی شدن صنعت نفت در 29 اسفند 1329 و تشکیل دولت ملی در سال 1330، سلطه‌ی انگلیس ها از نفت ایران برداشته شد. اما انگلیس‌ها از این اتفاق خشمگین هستند و تمام تلاش خود را به کار می بندند تا دولت ملی را سرنگون کنند. در نتیجه فعالیت های خرابکارانه ی خود را برای به دست گیری نفت دریای خزر آغاز می کند. ابتدا نماینده ی مردم رشت را ترور می‌کنند و سپس دست به قتل مامورین امنیه رشت می‌زنند. در این رابطه دولت تهران، کارآگاه محمد افشار را برای کشف ماجرا و شناسایی قاتلین به رشت اعزام می‌کند تا زمینه‌ی اتفاقات را برای جلوگیری از هرج و مرج شناسایی کند.
گرافیک کلاسیکی انتخاب شده برای این بازی بر اساس طراحی دستی و دوبعدی محیط است. اما آن موردی که شیطان در پایتخت را متمایز کرده است، طراحی دو بعدی محیط ها و استفاده از پرسپکتیوهای سه بعدی، همچنین کارکترهای سه بعدی در محیط است. گفتنی است تنها بازی که به این تکنیک اراده شده Runaway است.
این بازی محصولی از استدیو رسانا شکوه کویر است. این استودیو تمام تجربه ی 6 ساله ی خود رادر تولید بازی های ماجراجویی به کار بسته تا اثری متفاوت را به مخاطب ارائه دهد. یکی از جذابیت های بازی استفاده از صدای دوبلور های برجسته ی کشور از جمله استاد اکبر منانی، صدای کارکتر پوآرو برای کاراکتر اصلی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه