سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳۰ آذر

ARM Holding اعلام کرد، نسل آینده‌ی پردازنده‌ی اتومبیل سرانجام از راه رسیده است. این شرکت نرم‌افزاری و نیمه‌هادی بریتانیایی که احتمالا به خاطر نقشش در طراحی میلیاردها تراشه‌ی گوشی‌های هوشمند، تبلت، و ساعت هوشمند فروخته شده در سراسر جهان شناخته شده است، پردازنده‌های ۷ نانومتری Cortex-A65AE که برای خودروهای خودران و نیمه خودران با کارایی بالا مناسب است را معرفی کرد.
جدیدترین ضمیمه به نمونه‌های Arm Automotive که در ماه سپتامبر اعلام شد به Cortex-A65AE می‌پیوندند، و قرار است تا به سلطه‌ی این چیپست‌ها در بازار سیستم‌های دستیار راننده‌ی پیشرفته (ADAS) اضافه شود.
این شرکت می‌گوید، تاکنون ۱۵ سازنده‌ی تراشه‌ی اتومبیل، طراحی‌هاشان را برای رانندگی بر مبنای ۸۵ درصد از سرگرمی‌های اطلاعاتی داخل خودرو و ۶۵ درصد را برای طراحی قابلیت‌های دستیار راننده‌ی پیشرفته مانند جلوگیری از برخورد قرار داده‌اند.
به این ترتیب، Cortex-A65AE درجه‌بندی از Arm Safety Ready است که به معنای پشت سر گذاشتن آزمایشات متعددی برای رسیدن به این اطمینان است که استانداردهای لازم را دارد. این استانداردها شامل ISO 26262، معیار سازمان بین‌المللی استانداردسازی برای امنیت سیستم‌های برقی داخل ماشین، و IEC 61508، استاندارد طراحی و توسعه‌ی سیستم‌های ایمنی توسط کمیسیون الکتروتکنیکال است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه