سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳ فروردين

دقیقا پنج سال از زمانی که NVIDIA، از معماری نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی خود با نام Voltaپرده‌برداری کرده، می گذرد. و تاکنون نزدیک‌ترین نمونه به کارت گرافیکی مصرف کننده Volta، Titan V با قیمت سه هزار دلار برای دانشمندان است که سه ماه پیش معرفی شد. و امروز در نمایشگاه GDC، شرکت NVIDIA هنوز کارت GeForce جدیدی مبتنی بر Volta را معرفی نکرده است. چیزی که این شرکت به جای آن انجام می‌دهد تنها تعریف کردن از کارت‌های Volta است که دارای ویژگی‌های خاص GameWorks هستند.
ویژگی‌های جدید بخشی از RTX یک راه حل "بسیار مقیاس‌پذیر" است که به گفته‌ی این شرکت، آن را به ناحیه‌ی جدیدی از ردیابی نور لحظه‌ای معرفی می‌کند.
RTX با DXR که API جدید مایکروسافت برای رهگیری نور Direct X است، سازگاری دارد. هر دوی DXR و RTX از کارت‌های گرافیکی قدیمی پشتیبانی می‌کنند، این تنها ویژگی خاصی از GameWorks است که در معماری کارت گرافیکی نسل آینده و Volta قابل انتظار است.
رهگیری نور چیست؟ تکنیک رندرینگ مبتنی بر عملکرد چشم انسان در چگونگی دیدن جهان است. در طبیعت، فوتون‌های نور قبل از اینکه به چشم انسان برسند به اجسام مختلف برخورد می‌کنند. از آنجایی که شبیه‌سازی فوتون به صورت لحظه‌ای کاری دشوار است، ردیابی نور آن را برعکس می‌کند. در این تکنیک، میلیون ها مسیر از دوربین به سمت صحنه‌ی جلوی آن ارسال می‌شود. وقتی که نور به چیزی برخورد می‌کند، می‌تواند ویژگی‌های جسم را شناسایی کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه