سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ مرداد

کوالکام، سازنده‌ی تراشه‌ی میلیاردها پردازنده‌ی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، و دیوایس‌های اینترنت چیزها در اطراف جهان، اسنپدراگون ۶۷۰ را معرفی کرد، سیستم میان‌رده‌ای با بهبود عملکرد هوش مصنوعی.
کوالکام در بیانیه‌اش در معرفی این پردازنده‌ی جدید گفت: "سری ۶۰۰ پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام به خاطر پشتیبانی از عمر باتری طولانی‌تر، ارتباطات پیشرو، و انطباق‌پذیری آسان، پلتفرم موبایلی محبوبی در بین مشتریان ما است. پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۶۷۰، جدیدترین عضو از این خانواده است و مهندسی شده تا فناوری‌های برتر را به جریان اصلی خریداران گوشی‌های هوشمند ارائه دهد، خریدارانی که بیشترین کارایی‌ها را از دیوایس‌های مجهز به اسنپدراگون خود طلب می‌کنند."
اسنپدراگون ۶۷۰ که سال گذشته بلافاصله به دنبال اسنپدراگون ۶۶۰ معرفی شد، بهبودهای زیادی را تجربه کرد. همانند تراشه‌ی ۷۱۰ به لیتوگرافی ۱۰ نانومتری مجهز شده و برای اولین‌بار در سری ۶۰۰، از پردازنده‌ی Kryo 360 استفاده می‌کند.
Kryo 360 فوق‌الذکر یک تراشه‌ی دو هسته‌ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز است که با شش هسته‌ی کم مصرف، با کارایی انرژی بالا با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز همراه شده است. کوالکام ادعا می‌کند این تراشه ۱۵ درصد سریع‌تر از معماری هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۶۰ است.
از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به کارت گرافیکی Adreno 616 اشاره کرد که کوالکام اعلام کرد به ترتیب ۲۵ و ۳۵ درصد سرعت بالاتری در رندرگیری نسبت به اسنپدراگون ۶۶۰ و ۷۱۰ دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه