تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۴ شهريور

سونی ماه گذشته اعلام کرد که با همکاری کمپانی روباتیک ژاپنی ZMP قصد ساخت پهبادهای تجاری را دارد. کمپانی Aerosense از پهبادها برای نظارت و بازرسی مناطقی که دسترسی به آنها آسان نیست استفاده می کند. دیروز دو ویدیو از این شرکت منتشر شده که نمونه آزمایشی AS-DTO1-E و مدل اولیه AS-MCO1-P را نشان می دهد.
DTO1-E  شباهت هایی با یک هواپیمای مینیاتوری دارد با این تفاوت که امکان پرواز و فرود عمودی را نیز ارائه می دهد. به گفته Aerosense این پهباد قادر به حمل اجسام با وزن تقریباً 10 کیلوگرم بوده و می تواند با سرعت حداکثر 170 کیلومتر بر ساعت به مدت 2 ساعت پرواز کند.
AS-MCO1-P یک کوادکوپتر با ابعاد کوچکتر و وزن سبک تر می باشد. این کوادکوپتر از یک دوربین، GPS و سیستم ناوبری بهره می برد و هنوز مشخص نیست که آیا در DTO1-E نیز چنین امکاناتی وجود دارد یا خیر.


اخیراً بسیاری از کمپانی ها تمایل خود را برای ورود به بازار پهبادها نشان داده اند، کمپانی هایی نظیر آمازون، فیسبوک و گوگل همگی در حال تست پهبادهایی برای تحویل اجناس به مشتریان هستند. هفته گذشته نیز در ویرجینیا قانونی تصویب شد که در آن به پهبادهای مخصوص اجازه ارسال دارو را می داد. اما بنظر می رسد سونی بخش تجاری و شرکتی بازار را هدف گرفته و قصد دارد با استفاده از تکنولوژی های دوربین، ارتباطات و روباتیک خود ثبت تصاویر هوایی با قابلیت پردازش در فضای ابری را به آنها ارائه کند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است