تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ آبان

سرفیس پرو 4 مایکروسافت احتمالاً با دستگاه های زیادی از اپل قابل مقایسه می باشد. این دستگاه ها می تواند شامل آیپد پرو، مک بوک ایر و شاید حتی آیپد ایر 2 باشد. اما بیایید ببینیم تبتل هیبریدی مایکروسافت در برابر مک بوک 12 اینچی باریک و جذاب اپل که جدیداً عرضه شده چه وضعیتی دارد.
ابعاد
Surface Pro 4 طولی 2 درصد بلندتر و عرضی 4 درصد بیشتر دارد و بطور کلی می توان گفت اندکی از نظر ابعادی بزرگتر از مک بوک جدید است.
ضخامت نمایش داده شده در عکس برای حالت تبلت است. اگر کاور کیبورد را به تبلت اضافه کنید این ضخامت تقریباً مشابه مک بوک و 13.2 میلی متر خواهد شد.

وزن

وزن سرفیس پرو در حالت لپ تاپ تقریباً 13 الی 15 سنگین تر از مک بوک می باشد که بستگی به نوع کانفیگ پردازنده انتخابی شما دارد.

کیفیت ساخت

هر دو دستگاه از بدنه ای تمام فلزی بهره می برند. در سرفیس از منیزیم و در مک بوک از آلومینیوم استفاده شده است.
اگر تایپ کاور سرفیس را هم مد نظر قرار دهیم باید بگوییم که اگرچه از جنس پلاستیک ساخته شده اما اصلاً احساس بی کیفیت بودن را القا نمی کند.

تبلت جداشدنی

تنها تبلت جداشدنی اپل در حال حاضر آیپد پرو می باشد و مک بوک جدید به تبلت تبدیل نخواهد شد.

متریال بخش تاچ پد

مایکروسافت در سرفیس پرو 4 یکی از مهمترین خواسته های کاربران را تحقق بخشید. این شرکت نه تنها تاچ پدی بزرگتر را در این مدل ارائه کرد بلکه از جنس شیشه برای ساخت آن استفاده نمود.

تاچ پد حساس به فشار

مک بوک جدید اپل از فناوری Force Touch(شبیه به فناوری 3D Touch در آیفون های جدید) بهره می برد. این فناوری با استفاده از سنسورهای پیشرفته و بازخورد لرزشی این احساس را به شما می دهد که تاچ پد به نوعی متحرک است.
فورس تاچ تنها یک ویژگی تبلیغاتی نیست، با این ویژگی لمس قسمت بالایی تاچ پد فشار بیشتری نسبت به قسمت زیرین آن نیاز دارد. با فورس تاچ به راحتی می توانید بر روی هر نقطه ای از تاچ پد لمس کنید.

رنگ ها

شما می توانید تاپ کاورهای سرفیس پرو 4 را در رنگ های مختلفی سفارش دهید اما خود تبلت تنها در رنگ نقره ای عرضه می شود.

ابعاد نمایشگر

سرفیس پرو 4 از یک نمایشگر با اندازه حدوداً 8 درصد بزرگتر از نمایشگر مک بوک جدید بهره می برد.

وضوح نمایشگر

نمایشگر سرفیس پرو 8 درصد شارپ تر (براساس تراکم پیکسلی) اما از آنجایی که مک بوک هیچگاه به عنوان یک تبلت استفاده نمی شود، تراکم پیکسلی 226 PPI آن کاملاً کافی بنظر می رسد.

صفحه لمسی

مک بوک صفحه نمایش لمسی را در اختیارتان قرار نمی دهد، اما سری سرفیس پرو اساساً با این ویژگی معرفی و تولید شده اند.

قلم

شما می توانید از قلمی که مایکروسافت به همراه سرفیس پرو 4 ارائه می دهد استفاده کنید. مدل جدید از قلمی با حساسیت 4 برابر بیشتر نسبت به قلم سرفیس پرو 3 بهره می برد.

حسگر اثرانگشت

شما می توانید Type Cover گران تر سرفیس پرو 4 را خریداری کنید تا حسگر اثرانگشت را نیز در اختیار داشته باشید.

لاگین با تشخیص چهره

در صورت تمایل می توانید با استفاده از قابلیت تشخیص چهره سرفیس پرو 4 وارد اکانت های خود شوید.

پورت های USB

اگر قصد خرید مک بوک جدید را دارید پس حتماً این قسمت را به دقت مطالعه کنید. اگر جک هدفون را نادیده بگیریم، مک بوک جدید فقط از یک پورت USB Type C بهره می برد. این پورت هنوز در اکثر لوازم و دستگاه ها پشتیبانی نمی شود و احتمالاً مجبور خواهید شد بعداً یک آداپتور تبدیل برای آن خریداری کنید.

پورت شارژ اختصاصی

متاسفانه بر روی مک بوک جدید حتی یک پورت شارژ اختصاصی هم در نظر گرفته نشده و اگر پورت USB-C را نادیده بگیرید باید به سراغ خرید یک آداپتور شارژ چند منظوره اپل بروید که 79 دلار قیمت دارد.

خروجی ویدیو

در مک بوک پورت USB Type C با استفاده از یک آداپتور مخصوص حکم خروجی ویدیو را نیز بازی می کند! اگر قصد دارید یک نمایشگر خارجی را به دستگاه خود وصل کنید بهتر است به سراغ سرفیس پرو 4 بروید که یک پورت خروجی اختصاصی دارد.
پردازنده
هر دو دستگاه از پردازنده های ضعیف شده و بدون فن Core M اینتل بهره می برند اما وقتی به سراغ کانفیگ های بالاتر بروید پردازنده های قوی تر Core i5 و i7 نیز قابل انتخاب می باشند.

رم

سرفیس پرو 4 در سه کانفیگ با میزان رم متفاوت عرضه می شود

حافظه ذخیره سازی

مک بوک در مدل پایه از یک SSD با ظرفیت دو برابر مدل پایه سرفیس پرو 4 بهره می برد.

کارت حافظه MicroSD

در مک بوک از کارت های حافظه پشتیبانی نمی شود اما سرفیس پرو 4 از کارت های میکرو اس دی پشتیبانی می کند.

باتری

اپل ادعا می کند که باتری مک بوک جدید 1 ساعت بیشتر از سرفیس پرو 4 دوام می کند. اما باید صبر کرد و اثبات این موضوع را دید.

دوربین

سرفیس پرو 4 از یک دوربین عقب و جلو مشابه تبلت های معمولی بهره می برد. اما در مک بوک جدید تنها یک وب در نظر گرفته شده که حتی آن هم کیفیت پایین تری نسبت به لپ تاپ های اپل دارد!

نرم افزار

در بخش نرم افزاری ویندوز 10 و مکینتاش El Capitan را شاهد هستیم.
مالتی تسکینگ
هر دو سیستم عامل در حال حاضر از مالتی تسکینگ بصورت split-screen(اجرای دو برنامه در کنار هم) پشتیبانی می کنند.

دستیار صوتی

ویندوز 10 بصورت پیش فرض با دستیار مجازی کورتانا ارائه می شود اما هنوز پای Siri به میکنتاش باز نشده است.
تاریخ عرضه
سرفیس پرو 4 در تاریخ 26 اکتبر عرضه خواهد شد.

قیمت

حتی وقتی تایپ کاور را هم در نظر بگیرید باز هم مدل پایه سرفیس پرو 4 حدوداً 271 دلار ارزانتر از مک بوک 12 اینچی اپل محسوب می شود. البته مک بوک در مدل پایه حافظه داخلی دو برابر بیشتر نسبت به سرفیس را ارائه می دهد. برای اینکه در سرفیس پرو 4 هم 256 گیگابایت حافظه داشته باشید باید حداقل 1429 دلار بپردازید. اما این نکته هم قابل ذکر است که سرفیس پرو 4 با استفاده از کارت حافظه به راحتی تا 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی بیشتر را ارائه می کند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تبلتSurface Pro 4 ؛ تاریخ عرضه، اخبار و ویژگی ها