تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۳ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۰ مهر

این ایده ی بدیست . من بالای یک swagway X1 ایستاده ام ، یک وسیله ی سیار شخصی دو چرخه که متعادل میشود ، به جلو میرود بدون کلاه محافظ یا اعضای بدن پیچیده شده در پوشش .
به هر حال من یک جورهایی از سواری اولم سالم بیرون آمدم .
اگر تا به حال چیزی از swagway نشنیده اید، احتمالا درباره ی هاور برد IO Hawk که بسیار محبوب شده است شنیده اید . وسیله ای که نه یک هاور(وسیله ی پرواز نزدیک زمین به صورت معلق ) است و نه یک برد یا تخته . ساده تر بگویم ، segaway  و IO hawk وسیله هایی اندازه ی اسکیت برد هستند که روی چرخ های 7 اینچی سوارند و از تکنولوژی روبوتیک، ژیروسکوپ و شتاب سنج استفاده میکنند تا تعادلشان را حفظ کنند .
این وسیله ها به سرعت به تحول حرکت و حمل و نقلی که مخترع دین کامن آرزویش را داشت میرسند . او در ابتدای این قرن وسیله ی حمل و نقل شخصی segway را معرفی کرد . در آن زمان مردم segway مسخره میکردند چون بزرگ و گران بود و مناسب زندگی هر روزه نبود . کوین جیمز حداقل دوستش داشت .راستی شباهت swagway به segway هم پنهان نمانده است.
segway باقی ماند، اما با رشد محصولات ارزان تر و آسان تر مانند InMotion کنار گذاشته شد . فرق مهم بین InMotion  وهاور برد  swagway X1 عدم وجود نگهدارنده است . گرچه آنها همه اساسا از همان تکنولوژی استفاده میکنند و راندن آنها با خم شدن به جلو،عقب ، چپ یا راست ممکن میشود و غیبت دسته ی هدایت کننده و نگهدارنده این تجربه را تا حد زیادی تغییر میدهد .
جایی که میرویم ، نیازی به راهنمای استفاده نیست
swagway x1 با یک راهنما از راه میرسد اما یک دستور العمل کوچک دستی داشت که مانند هر طرفدار گجت دیگری به آن توجه نکردم . وقتی که اسکیت برد الکتریکی تعادل هوشمند سنگین را از جعبه بیرون آوردیم ، فورا تصمیم گرفتم سوارش شوم . من قبلا وسایل segway و inmotion را سوار شده بودم و تقریبا به آسانی بر آنها مسلط شده بودم . مگر این چقدر میتوانست سخت باشد؟ این وسیله با شارژ کامل رسید بنابراین مجبور نبودم برای شارژ شدنش صبر کنم


در یک نگاه ؛ swagway x1   به نظر ساده میرسد : اساسا یک جفت وسیله ی خود متعادل است که میتواند جدا یا  باهم استفاده شود . آنها حول محور اتصالی در وسط میچرخند .
بدون هیچ کنترلی که خودم را ثابت نگه دارم، به سمت جلو خم شده و شروع به قدم برداشتن کردم . این یک اشتباه بود و swagway x1  که زیر پاهایم حسش میکردم، شروع به حرکات بی قاعده کرد . من پریدم و کارهایی که بایست میکردم را در نظر گرفتم . تحلیل گر محصولمان، ری وانگ ایده ی جالبی داشت . که از چرخ های صندلی های گردان استفاده کنیم ، بنابراین او یکی را جلوی من قرار داد . من یک پایم را روی swagway قرار دادم و سپس به سمت صندلی برگشتم و با احتیاط پای دیگرم را وسیله ی مجاور swagway ( به آن پدال میگویند . ) .اگر روی پاهایتان ثابت نمانید، به عقب و جلو تلوتلو میخورید . انجام اینکار بر روی swagway باعث مشکل میشود . حرکات بسیار آرام، تقریبا قصد حرکت خودش به حرکت swagway منجر میشود . بنابراین تصور کنید چه میشود اگر زیاد حرکت کنید .
من تلاش کردم که آرام باشد و تکان دادن بالاتنه، بازوهاو پایاهم را متوقف کند . swagway از حرکت باز ایستاد . از آنجایی که قبلا با وسایل خود متعادل دیگر کار کرده بودم  به یاد آوردم که یک حرکت آرام و ملایم به جلو به حرکت رو به جلو منجر میشود و متمایل شده آهسته به سمت عقب وسیله را به عقب حرکت میدهد .
وقتی وانگ صندلی را جلوی من کشید من ایستادم و بعد کمی به حلو متمایل شده و به آرامی به جلو حرکت کردم . برای چرخیدن باید یاد میگرفتم که انگشت های پایم را روی وسیله ی حساس به فشار یا دیگری فشار میدادم .


برگشتن یا چرخیدن با فشار دادن پاشنه ممکن میشد.
پیشرفت آرام و محکم
در ابتدا احساسم غیر طبیعی بود و دور دفتر می چرخیدم ، فکر کردم که اگر قرار بود سر تیتر شوم کلاه محافظ نپوشیده بودم و دائم تصور میکردم که swagway از زیر پایم خارج میشود و من می افتم و استخوان ترقوه ام میشکند یا بدتر . اما یک اتفاق خنده دار افتاد . از حبس کردن  نفسم دست کشیدم و احساس کردم که swagway  زیرم است ، آن را به چشم بخشی از پاهایم دیدم نه یک وسیله ی هوشمند ولی کمی غیر قابل کنترل . در همین حین ری از من دور میشد و من خودم به تنهایی تعادلم را حفظ میکرددم و میراندم .
بعدا دوباره برگشتم، بدون دستیار یا حامی و به آرامی شروع کردم و سپس سریع تر در دفتر راندم . شما میتوانید خیلی سریع حرکت کنید ، حدود 10 مایل در ساعت اما من زیر این سرعت و به خوبی حرکت کردم . هنوز کلاه محافظی نداشتم و اعتماد به نفسم بالا میرفت و میدانستم که با یک چرخش خیلی سریع دیگر استخوانم را میشکنم .پیاده شدن از swagway آسان نیست . بر طبق دستور العمل هایی که بالاخره خواندمشان ، باید مطمئن شوید که وسیله از حرکت ایستاده است و سپس پایتان را زمین بگذارید و مواظب باشید . پایتان باید کاملا ثابت باشد وقتی زمین میگذاریدش و در این حال هم swagway کمی حرکت میکند . گرچه من فکر میکنم حتی با تمرین زیاد هم نمیتوانم در این حرکت خوب شوم .


با قیمت 400 دلار ، swagway ارزان تر هاور بردی است که تا کنون دیده ام . حالا میفهمم که چرا بچه ها انقدر این چیزها را دوست دارند . حتی حالا که بچه نیستم و 6 پا قد دارم، مرکز ثقلم از یک بچه ی 10 ساله ی معمولی بیشتر است . انرژی و دقت زیادی میخواهد تا ثابت ،به ایستم و آرام swagway را برانم . بیشتر بچه هایی که تا به حال دیده ام بدون لحظه ای فکر کردن روی وسیله میپرند . حتی برای کسانی که میانسال نیستند، راندن یک swagway کمی خطرناک است ، و این حقیقتی است که بیشتر مردم میدانند . راندن امن 5 صفحه را در این راهنمای 25 صفحه ای به خود اختصاص میدهد و تصویر های هشدار زیادی در سراسر آن وجود دارد .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عینک هوشمند خوش ساخت موراتا ، کنترل وسایل خانگی را در صورت شما قرار میدهد