کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۷ اسفند

کمپانی ژاپنی Toshiba به علت نگرانی به وجود آمده بر سر آینده‌ی تراشه‌های حافظه‌اش که به‌زعم خود بهترین نمونه‌ی تولیدی‌اش می‌باشد، در حال تدارک یک مناقصه در جواب کسانی است که این محصول را خطری برای امنیت ملی به شمار می‌آورند. به قول برخی از منابع آگاه موقعیت به وجود آمده برای متقاضیان آمریکایی امتیاز بزرگی محسوب می‌شود.
بر اساس گفته‌های یکی از این منابع، کمپانی Toshiba در صورت نیاز جهت کنترل این مناقصه می‌تواند از قوانین مربوط به تجارت و ارز خارجی ژاپن استفاده نماید.
منبعی دیگر از ایالات‌متحده به‌عنوان تنها شریک حال حاضر ژاپن در رابطه با امنیت ملی این کشور نام‌برده است؛ آن‌هم با اشاره به تراشه‌های cutting-edge که قلب تپنده‌ی علم رباتیک، هوش مصنوعی و تمام دستگاه‌های مرتبط به آن به شمار می‌آید.
به دنبال کاهش ارزش دارایی‌های این کمپانی به میزان 6.3 میلیارد دلار در Westinghouse، واحد هسته‌ای مستقر در ایالات‌متحده و نیز ایجاد حائلی برای جلوگیری از ضررهای بالقوه در آینده، شرکت Toshiba، دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه‌های NAND در دنیا، با شتاب هر چه بیشتر اقدام به فروش اکثر این واحدها و یا حتی تمامی آن‌ها نموده است. واحدهایی که ارزش آن‌ها بالغ بر 13 میلیارد دلار برآورد شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه