ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ بهمن

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بازنشستگی نیمی از کارکنان این وزارتخانه در طول برنامه‌ی ششم توسعه کشور گفت: انقلاب چهارم صنعتی همان اقتصاد دیجیتال بوده که مهم‌ترین عامل آن خلاقیت جوانان است و مجبوریم به اقتصاد دیجیتال توجه کنیم و لازمه‌ی آن این است که به جوانان فرصت دهیم.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین پایانی همایش مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در شیراز با بیان اینکه در طول برنامه‌ی ششم در وزارت ارتباطات حدود 50 درصد کارکنان بازنشسته می‌شوند و به ازای هر 3 بازنشسته، یک نفر مشغول می‌شود، گفت: این یعنی باز شدن جا برای اشتغال جوانان که یک فرصت بی‌نظیر است.
وی با بیان اینکه روند اقتصاد دنیا به سمت نقش‌آفرینی جوانان است، افزود: 10 شرکت برتر دنیا به لحاظ گردش مالی شرکت‌های حوزه‌ی فناوری هستند که توسط جوانان مدیریت می‌شوند.
آذری جهرمی انقلاب صنعتی چهارم را در حال وقوع دانست و اظهار کرد: انقلاب چهارم صنعتی همان اقتصاد دیجیتال بوده که مهم‌ترین عامل آن خلاقیت جوانان است و مجبوریم به اقتصاد دیجیتال توجه کنیم و لازمه‌ی آن این است که به جوانان فرصت دهیم.
عضو کابینه‌ی دولت دوازدهم با بیان اینکه امروز جوانان ما می‌خواهند حرف خود را در دنیا بزنند و در این راستا باید هوشیار باشند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های هوشیاری امید است که امروز سعی می‌شود به طرق مختلف نا امیدی در جامعه تزریق شود که عملکرد بد مسئولان یکی از دلایل آن است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تأثیرگذاری فناوری بر تمام شئون اقتصادی گفت: امروز فناوری در حوزه‌ی ترافیک، حمل‌ونقل، مدیریت افکار عمومی، اقتصاد و اشتغال وارد شده و مشکلات را حل کرده و هدف ما این است که به جایگاه خود در اقتصاد دیجیتال در دنیا برسیم.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه این‌ گونه نباشد که وقتی در شرایط نیاز هستیم جوانان را فرا بخوانیم و بعد از آن فراموششان کنیم، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید به سمت جوانان برویم. پدران ما با یک طرح جدیدی تغییراتی را در این کشور  ایجاد کردند و با یک اعتقاداتی، جوانان دیروز از زیر بار حرف استکبار جهانی بیرون آمدند. 
عضو کابینه‌ی دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز جوانان باید هوشیار باشند و آن نیز باید همراه با امید باشد اگر امید نباشد با مشکل مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: هوشیاری این است که شفافیت ایجاد کنیم، جوانان امروز باید خودساخته باشند و کسانی که دنبال نا امیدی هستند را بشناسند و به آن‌ها متکی نباشند. جوانان نیز باید مطالبه‌گر باشند، امید اگر از بین رفت دیگر به راه درست بازگشتن سخت است.
بالاترین مقام مسئول حوزه‌ی ICT کشور اعلام کرد: دولت برای ورود به عرصه‌ی دیجیتال برنامه‌ریزی کرده و اقدام خواهد کرد که با وجود ظرفیتی که دارد به جایگاه اصلی خود در منطقه از نظر اقتصاد دیجیتال برسیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه