گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۷ دي

Intel با سه نوع پرونده‌ی عملکردی درباره‌ی نقص امنیتی فاش شده‌ی اخیر مواجه است. این شکایت‌ها که توسط Gizmodo منتشر شد در اورگان، کالیفرنیا و ایندیانا توسط صاحبان کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌ی Intel تنظیم شده‌اند. در این پرونده‌ها ادعا شده است که این آسیب‌پذیری که Intel  ماه‌ها پیش از آن مطلع بوده است، مشکل داخلی معماری تراشه‌های این شرکت است.
Intel در راستای حل این مشکل اقدام به تهیه‌ی وصله‌های امنیتی کرده است، اما این شکایت‌ها نگرانی درباره‌ی اینکه این وصله‌ها به عملکرد کامپیوترها صدمه می‌زند و پاسخ مناسبی برای این نقص نیستند را افزایش می‌دهد. محققان اوایل هفته‌ی گذشته به دو اشکال عمده در این پردازنده‌ها که Spectre و Meltdown نامیده می‌شوند، اشاره کردند. 
Meltdown که مختص به تراشه‌های Intel است به اطلاعات کرنل سیستم دسترسی می‌یابد. وصله‌های امنیتی یک راه حل ارائه می‌دهند، اما The Register گزارش کرده بود که این وصله‌ها عملکرد رایانه‌های مبتنی بر این پردازنده‌ها را 5 تا 30 درصد کاهش می‌دهند. هر چند Intel این ادعا را تکذیب کرد و می‌گوید: "هرگونه تاثیرات عملکرد رایانه‌ها بستگی به حجم کار آن‌ها دارد و برای کاربرانی که استفاده‌ی متوسطی از کامپیوترها دارند این مسائل معنادار نخواهد بود و در طول زمان کاهش می‌یابد." از آنجایی که این شرکت هنوز در حال راه‌اندازی این وصله‌ها است،  اندازه‌گیری اثرات آن‌ها سخت است.
Intel تنها سازنده‌ی تراشه نیست که تحت تاثیر این مشکل قرار دارد. باگ Spectre همچنان در حال گسترش است و احتمالا رفع آن هم سخت‌تر خواهد بود و ما نمی‌دانیم که در طولانی مدت این مشکل تا چه حد جدی می‌گردد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه