حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

اینتل اعلام کرد با حداقل 32 پرونده‌ی شکایت به علت نقص‌های امنیتی Meltdown و Spectre روبه‌رو است. اینتل در کمیسیون بورس و اوراق بهادار در این باره می‌گوید: "از 15 فوریه‌ 2018 تاکنون با این شکایات برخورد داشته که 30 پرونده از طرف مشتریانی هستند که به دنبال گرفتن خسارت مالی و جبران عادلانه هستند، در حالیکه 2 پرونده‌ی امنیتی ادعا می‌کنند که اینتل قوانین امنیتی را از طریق انتشار بیانیه‌هایی از محصولات و کنترل‌های داخلی‌اش که از طریق کشف آسیب‌پذیری‌های امنیتی مشخص شده بود اشتباه یا گمرا‌ه‌کننده هستند، نقض کرده است."
از طرف دیگر، اینتل با اقدام سه سهام‌دار خود هم مواجه است. کسانی که مدعی هستند مسئولین و اعضای خاصی از هیات مدیره "در ارتباط با معامله‌ی داخلی" عمل کرده‌اند. این موارد به نظر می‌رسد مرتبط با نگرانی‌ها در مورد افزایش فروش سهام Brain Krzanich، مدیر عامل اینتل هم است.
پس جای تعجب نیست که اینتل با چندین پرونده‌ی قانونی دیگر هم مواجه شود، شرکت هم هشدار داده است که ممکن است تعداد این شکایت‌ها در آینده افزایش یابد. نقص‌های امنیتی Meltdown و Spectre مسائل اساسی در طراحی پردازنده‌های مربوط به 20 سال گذشته را نشان می‌دهند، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای محافظت از PCها هم اثرات اجرایی قابل توجهی بر دستگاه‌ها می‌گذارند.
عکس‌العمل اینتل به مشکلات امنیتی در ابتدا شفاف نبود و مایکروسافت اندازه‌ی حقیقی این مسائل عملکردی را معلوم کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه