ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

رئیس سازمان فضایی ایران در بازدید از یک کسب‌وکار فضاپایه به درخواست بخش خصوصی برای تسهیل دسترسی به اطلاعات ماهواره‌ای با دقت بالا برای ارائه‌ی خدمات کاربردی فضایی موافقت کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فضایی ایران، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران از موسسه‌ی بصیر فعال در زمینه‌ی سنجش از راه دور بازدید کرد.
براری با اشاره به توسعه‌ی بخش خصوصی به عنوان یکی از دغدغه‌های کشور گفت: در ۳۰ سال گذشته دانشگاه‌های ما در شکل‌گیری زیست بوم حوزه‌ی فضا خوب عمل کردند و ۳۰ هزار نیروی متخصص در این حوزه آموزش داده شده است که باید از این سرمایه‌ی انسانی ارزشمند استفاده‌ی حداکثری کرد و به جامعه خدمت ارائه نمود.
وی با تاکید بر اهمیت افزایش سهم ایران در زنجیره‌ی اقتصاد جهانی فضا گفت: با توجه به شاخص‌های جهانی سهم ما از اقتصاد دنیا باید از یک دهم درصد کنونی، به ۶ درصد ارتقا یابد. رئیس سازمان فضایی ایران، راهکار تحقق این هدف را استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و زیرساخت‌های موجود دانست.
به گفته‌ی براری تثبیت و توسعه‌ی فناوری فضایی که از اولویت‌های کشور و سازمان فضایی است، یکی از زمینه‌های مهم همکاری با بخش خصوصی است که دو طرف می‌توانند همکاری نزدیکی در حوزه‌های مشاوره، نظارت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های بین‌المللی داشته باشند.
براری، توسعه‌ی کاربردهای فناوری فضایی را مبحث دیگری عنوان کرد که با توجه به ظرفیت‌های انسانی و زیرساخت موجود می‌تواند به افزایش سهم کشور در اقتصاد جهانی فضا کمک کند.
وی با بیان چشم‌انداز حوزه‌ی سنجش از دور در دنیا تا سال ۲۰۴۰ و رشد ۱۴۰۰ درصدی آن افزود: خوشبختانه حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی، نعمتی است که باید از آن بهره برد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه