موبایل و تبلت
سید سجاد احمدی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير

شرکت Ringing Bells در هند بعد از اعلام رسمی خبری در ماه فوریه مبنا بر تولید موبایل هوشمندش به نام Freedom 251 آن هم با قیمت 4 دلار برای خود حاشیه های بسیاری درست کرد و توسط خبرگذاری های مختلف مورد هجوم قرار گرفت.
طبیعتاً بسیاری کنجکاو بودند ببینند این محصول جدید اندرویدی چگونه با چنین قیمتی توضیع خواهد شد؛ این فشار ها باعث شد مسئول انجمن اپراتورهای هند(ICA) از وزیر ارتباطات هند آقای راوی شانکار پراساد توسط نامه ای خواستار جواب هایی محکم و منطقی شود.
ICA همچنین شرکت Ringing Bells را متهم به دروغگویی کرد و با محاسبات خود نشان داد که یک موبایل هوشمند با کمترین امکانات هم نمی تواند 4 دلار قیمت داشته باشد و در کمترین حالت قیمتش به 40 دلار خواهد رسید، امکانات براورد شده برای این گوشی 40دلاری از این قرار بود؛ گوشی با اندروید5.1، صفحه نمایش 4 اینچی, پردازنده ی 1.3GHz quad-core، 1 گیگ رم، 8 گیگ حافظه داخلی، باطری 1.450mAh، دوربین پشتی 3.2 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 0.3 مگاپیکسلی.
به دلیل همین شایعه پراکنی ها و سنگ اندازی ها هیچ اپراتوری حاضر به پشتیبانی از این گوشی نشد.
زمانی که وضع شرکت در بدترین حالت ممکن بود، محکومش کردند به کپی غیر قانونی محصولی چینی با نام Adcom lkon 4 که در حدود 54 دلار قیمت داشت.
در طول تحقیقات به عمل آمده رئیس شرکت Ringing Bells گفت؛ ما به هر خبرگزاری که بخواهد برای تحقیق و تفحص شرکت را زیر و رو کند اجازه ورود خواهیم داد تا از هرگونه گمانه زنی های بیشتر جلوگیری کنیم و باز هم می گوییم شرکت بر آن است که سری های مختلف و گوناگونی تولید کرده و همه آن ها قیمت های بسیار پایینی دارند از جمله خود Freedom251.
بر اساس IANS؛ چند ماه بعد حدود 70 ملیون نفر این محصول را پیش خرید کرده و شرکت در تاریخ 30 ژوئن محصولات را به خریدارانشان خواهد فرستاد.
رئیس شرکت آقای گووِل به خبرگزاری IANS گفت: ما از اشتباهاتمان درس گرفتیم و تصمیم بر این شد که تا نهایی شدن تاریخ انتشار خبری دیگر از محصول به خبر گزاری ها ندهیم، در حال حاظر این گوشی 4 اینچی با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت آماده رسیدن به دست صاحبانش است.
آقای گووِل اضافه کرد که؛ شرکت برروی هر یک از این دیوایس ها ضرر می دهد و در واقع هدف تولید چنین محصولی رساندن دنیای دیجیتال به روستایی ها و افراد کم درآمد هند بوده است.
مشخصات این دیوایس از آن چیزی که پیشبینی شده بود نیز بالاتر است: دوربین اصلی 8 مگاپیکسل، دوربین جلو 3.2 مگاپیکسل، باطری 1800mAh ولی سایر مشخصات از جمله Cpu، Ram و حافظه داخلی همان هایی بود که حدس زده شده بود. این دستگاه در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می شود.
شرکت بر آن است که تا آخر این ماه 2.5 میلیون نسخه از این دیوایس را ساخته و ماهانه 200,000 تای این دستگاه ها را به دست خریداران برساند.
ممکن است این گوشی 4 دلاری در مقایسه با پرچم داران کنونی بازار بسیار ساده و ابتدایی باشد اما بهتر است فراموش نکنیم؛ 9 سال پیش اولین آیفونی که تولید و عرضه شد مشخصاتی بسیار پایین تر از این مدل داشت و قیمتی معادل با 599 دلار.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پرچمدار جدید گوشی های Meizu Pro 6